Firma NextEV je jedním z týmů v seriálu Formule E, tedy závodů elektřinou poháněných formulí. A protože se jedná o čínskou firmu, která má peněz dost, angažovali třeba jako jezdce Nelsona Piqueta ml.

Teď chtějí své zkušenosti zúročit ne na závodech, ale na silnicích. Výsledkem je auto, které je vlastně opět formulí na kolech a s karoserií. S karoserií s vynikající aerodynamikou. Má mít prý lepší přítlak než formule 1. Třeba při 240 km/h má auto s ohromným výsuvným zadním křídlem držet u země díky přítlačné aerodynamické síle o velikosti 24 000 newtonů.

NextEV Nio EP9

NextEV Nio EP9

FOTO: NextEV

NextEV Nio EP9

NextEV Nio EP9

FOTO: NextEV

Ale zpátky k samotné technice vozu. Jde o elektromobil, který je poháněný čtveřicí elektromotorů, jež pracují s napětím 777 V. Výkon soustrojí činí jeden megawatt.

O elektřinu se starají Li-iOn akumulátory ve velkých paketech, jejichž domov je za prahy. Ty se dají odejmout a za osm minut se dají oba pakety akumulátorů klidně vyměnit. Dojezd na jedno nabití je 425 km (asi ne v nejvyšší rychlosti) a dobití u nějaké supernabíječky bude trvat 45 minut.

Auto má zvládnout sprint na stovku za 2,7 sekundy a dvoustovku atakuje za 7,1 sekundy. Maximální rychlost samozřejmě odpovídá elektromobilu – je „pouhých“ 313 km/h.

NextEV Nio EP9

NextEV Nio EP9

FOTO: NextEV

Auto nemá v interiéru jediný knoflík, zato tu je hromada displejů. Jeden je vetknut třeba přímo do volantu.

Cena vozu by měla být asi 30 miliónů korun. Tedy cena výrobní. Tu prodejní zatím firma nezveřejnila. Ale nebude malá. Vždyť vyrobeno má být pouhých šest aut.