Jaguar se pouští odvážně do vod, v nichž nikdy nelovil – začalo to SUV a pokračuje to crossoverem, a to dokonce čistě elektrickým. I když je I-Pace koncept, vzhled prozrazuje, že realita v roce 2018 nebude o mnoho jiná.

Auto má rozměry 4,7 x 1,9 x 1,6 m a je postaveno na zcela nové platformě, která má být právě přizpůsobena elektrickému pohonu. Kola v rozích a mezi nimi v podlaze celá sada akumulátorů. To výrazně zmenšuje zástavbu a zvyšuje prostor pro cestující a jejich zavazadla. O těch zavazadlech se zmiňujeme záměrně, vždyť auto má hned dva zavazadelníky, byť ten vpředu je spíš symbolický – 28 litrů. Ten vzadu už ale nabízí 530 litrů.

Jaguar I-Pace Concept

Jaguar I-Pace Concept

FOTO: Jaguar

Jaguar I-Pace Concept

Jaguar I-Pace Concept

FOTO: Jaguar

Koncept pohání dva elektromotory – každý u jedné nápravy. Jaguar si je vyvinul sám, aby co nejvíc dokázal uspořit místo. Svoje vlastní požadavky tak přetavil do konstrukce dlouhé pouhých 500 mm s průměrem 234 mm. Každý z elektromotorů přitom nabízí výkon 147 kW (200 k) a točivý moment 350 Nm. Celkově tak auto nabídne 294 kW (400 k) a 700 Nm.

Jaguar I-Pace Concept

Jaguar I-Pace Concept

FOTO: Jaguar

Jaguar I-Pace Concept

Jaguar I-Pace Concept

FOTO: Jaguar

Akumulátory si prý značka vyvinula sama. Jde o vodou (!) chlazené Li-On akumulátory s kapacitou 90 kWh. Podle amerických norem NEDC by mělo auto ujet na jedno nabití akumulátorů 500 km. Zrychlení přitom by mělo být opravdu solidní – na stovku zrychlí za 4,2 sekundy.

Kdo by se bál, že elektromobil bude mít horší jízdní vlastnosti, hrubě se bude mýlit. Vpředu jsou kola zavěšena na dvojitém lichoběžníku a vzadu pak na víceprvkovém závěsu.