Hlavní obsah

Vrchol úprav pro Porsche: TechArt GTstreet R

Je tuning, za který bychom nedali ani zlámanou grešli, protože bychom se prostě báli, co s autem udělá. Ale je tu firma TechArt, která je na špičce tuningového nebe a její kreace na téma Porsche bychom stavěli na piedestal. A tady je naprostá špička jejich nabídky – úpravy pro Porsche 911 Turbo nebo Turbo S.

Foto: TechArt

TechArt GTStreetR

Článek

S každou novou generací modelu 911 přichází i nová generace úprav s označením GTstreet R. Je to takový tuningový vrchol, který je výkladní skříní celého portfolia firmy. A pro nejnovější generaci modelů stuttgartské firmy představil TechArt své úpravy nedávno. Je to opravdová pecka.

Zvenku i zevnitř

Úpravy se samozřejmě dotýkají jak exteriéru, tak i interiéru vozu. Na karoserii může proběhnout celá série úprav, kde vrcholem je nové speciální karbonové křídlo, které při rychlosti 300 km/h nabízí přítlak pro zadní nápravu 321 kg. Samozřejmě že další změny vylepšují obtékání vzduchu nebo jeho usměrňování k tomu, aby se lépe chladil motor. TechArt vše testuje v aerodynamickém tunelu.

Foto: TechArt

TechArt GTStreetR

Krásná jsou kola, která mohou mít různé velikosti. Vrcholem jsou jednadvacetipalcová kola TechArt Formula IV s pneumatikami 265/30 ZR21 vpředu a 325/25 ZR21 vzadu.

Interiér přestal být v konfiguraci 2+2 a zadní sedadla ustoupila výztužné kleci. Přední pak jsou nahrazena skořepinovými sedadly s šestibodovými pásy. Samozřejmě že jejich potažení je už na samotném majiteli – alcantara, kůže, závodní nehořlavá látka…?

Foto: TechArt

TechArt GTStreetR

To hlavní je neviditelné

Ale jak už to bývá, to nejdůležitější je skryto pod kapotou. Plochý šestiválec s přeplňováním o objemu 3,8 litru má v sériovém provedení 397 kW nebo 427 kW (verze S). Točivé momenty vrcholí na 660 a 700 Nm.

TechArt má pro zákazníky hned několik stupňů vylepšení, kde současný vrchol má 471 kW a 880 Nm. Díky téhle úpravě dokáže auto letět stovkou už za 2,9 sekundy a maximálka je 338 km/h. Ovšem to není všechno. V průběhu příštího roku se má objevit úprava na 530 kW a 920 Nm!

Foto: TechArt

TechArt GTStreetR

Samozřejmě že úpravou prochází i podvozek. V nabídce jsou opět různé varianty, a to jak pro vozy s Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), tak i bez něj. Nízký podvozek ale může zanechat na předním nárazníku dost nemilé následky, když třeba přijde zpomalovací práh. A tak TechArt nabízí Noselift, tedy zvýšení světlé výšky přední nápravy o 60 mm po stisku tlačítka.

Cena? To záleží na tom, co si zákazník přeje. Standardně dodávané úpravy stojí nad jeden milión korun, ty špičkové verze pak navýší originální cenu vozu klidně ještě stejnou částkou za tuning.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám