Z těch záběrů mrazí. Když do sebe obě auta v rychlosti čelně nabourají v rychlosti 64,5 km/h, je vidět, že starší červený vůz dopadl mnohem hůře než ten nový. Jenže až pohled přímo z kabiny ukazuje, jak auto z počátku devadesátých let řidiče neochrání.

Jeho tělo naráží do volantu, hlava se zakroutí v nepřirozené poloze a pak prudce letí vzad. Karoserie se deformuje jako zmuchlaný papír, celá přístrojová deska letí vstříc řidiči a interiérem poletují kusy utržených plastů. Třebaže to IIHS neuvedla, soudíme, že takovýto střet by pro řidiče staršího automobilu skončil zraněními neslučitelnými se životem.

Pohled do kabiny nového nissanu ukazuje, jak ohromný pokrok udělaly prakticky všechny automobilky nejenom v aktivní, ale zejména v pasivní bezpečnosti. Tužší karoserie, lepší deformační zóny a vzduchové vaky zachraňují lidské životy.

Nissan Tsuru ani Nissan Versa se v Česku neprodávají. Tsuru je určeno pro mexický trh, kde neplatí normy pro nárazové testy.