Změnou, které si každý všimne na první pohled a která bude veřejnost polarizovat, jsou nové světlomety dělené na čtyři moduly. Ty se patrně nebudou líbit každému (na definitivní závěry je ale nutné počkat na živé setkání), změna je to každopádně velmi výrazná.

Příď se díky drobným úpravám v oblasti nárazníku opticky rozšířila, nově tvarované jsou i mlhové světlomety. Světlomety mohou být nyní za příplatek plně diodové (Full LED), což dosud žádná škodovka nemohla mít. Rozměry vozu zůstaly stejné jak v případě liftbacku, tak kombi.

Škoda Octavia (2012)

Škoda Octavia (2012) a dole aktuální facelift

FOTO: Škoda Auto

Interiér je stejný jako v superbu

Interiér nyní nepoznáte od toho, který je v superbu. Nový je displej multimediální obrazovky, nyní až 9,2 palcový; nejprodávanější mladoboleslavský model nyní podporuje rychlé LTE internetové připojení. Nechybí ani ambientní osvětlení známé už ze superbu, na výběr je 10 barev.

Věnec volantu může být nově vyhřívaný a do klíče je možné nahrát osobní nastavení konkrétního řidiče. Novinou jsou i sklopné stolky na zadní straně předních opěradel.

Octavia „zesuperbovatěla”, přední dělená světla nejsou ošklivá
„Předek nové octavie je opravdu ošklivý,” říkali mi za poslední rok a půl lidé, kteří pracují ve vývoji Škody, a obvykle od nich žádnou kritiku jejich produktů neslyším.
Upřímně jsem se děsil prvních fotografií, ale po podrobném prozkoumání (byť jenom fotografií, naživo to může být jiné) říkám: je to docela hezké, líbí se mi hlavně optické rozšíření šířky octavie (podívejte se na spodní partie), ale ani čtyři světlomety nevypadají zle. Vlastně se mi „nová” octavia docela líbí. Překvapivě.
Změna je decentní, nové grafiky zadních svítilen si na první pohled možná ani nevšimnete, jsou ale jiné. Podle mého názoru se facelift Octavie III povedl, na rozdíl třeba od toho u druhé generace, který italsky zachmuřené oči roztažením do stran hodně pokazil. (Martin Žemlička)
Śkoda Octavia (facelift 2016)

Škoda Octavia (facelift 2016)

FOTO: Śkoda Auto, Novinky

Nové jsou rovněž asistenční systémy: nová je verze systému pro automatické parkování, nechybí asistent pro couvání s přívěsem nebo vylepšený systém Frontassist s lepší detekcí chodců.

Nově bude k dispozici detekce tzv. mrtvého úhlu (Blind Spot Detect) nebo radar pomáhající při couvání z nepřehledných míst. Barevnou kameru, stejně jako systém pro nastavení podvozku DCC, už octavia dostala v rámci modelové péče letos v červnu.

Śkoda Octavia (facelift 2016)

Śkoda Octavia (facelift 2016)

FOTO: Śkoda Auto, Novinky

V prodeji od konce roku

Motory mají nejmenší zdvihový objem jeden litr (a tři válce), největší pak dva litry a čtyři válce. Výkonnostní spektrum začíná na 63 kW (84 k) a končí u 135 kW (184 k). Podle našich informací nebude v nabídce nový koncernový motor 1,5 TDI.

První objednávky bude Škoda přijímat koncem letošního roku. Prodejní cena zatím nebyla oznámena. Na březnovém ženevském autosalonu se ukáží i deriváty Scout a RS (nově s motorem posíleným na 245 koní).

Śkoda Octavia (facelift 2016)

Śkoda Octavia (facelift 2016)

FOTO: Śkoda Auto, Novinky