Recept na neúspěch je prostý. Vezměte celkem úspěšné sportovní auto a přestavte ho na elektromobil. Tomu omezte maximální rychlost na 210 km/h, ale zato mu zvyšte cenu přibližně na dvojnásobek té se spalovacím motorem (oficiálně nebyla nikdy zveřejněna). Prodej pak probíhá ne u dealera, ale přímo v centrále automobilky. A tohle zamíchejte. Dostanete koktejl, který je nepoživatelný pro většinu zákazníků.

Koncept Audi e-Tron z roku 2009

Koncept Audi e-Tron z roku 2009

FOTO: Audi

A tak po roce od začátku prodejů se Audi R8 e-tron loučí. Audi lakonicky říká, že prodeje mohly být větší, ale auto prostě musí ustoupit do pozadí kvůli zpomalení prodejů.

A co vlastně Audi R8 e-tron je za auto? Nejdřív to byl koncept, o kterém se spekulovalo, zda půjde nebo nepůjde do prodeje. Koncept už tři roky starý pak byl na nějakou dobu odložen, než se přehnala nejhorší vlna finanční krize. Pak jej Audi znovu obnovilo a nabídlo zákazníkům.

Platforma elektromobilu se měla dál rozvíjet v dalších vozech. Pod kapotou byly elektromotory s celkovým výkonem 320 kW a točivým momentem 920 Nm. Auto dokázalo zrychlit na stovku za 3,9 sekundy, ale kvůli spotřebě energie byla omezena rychlost na 210 km/h.