V Evropě a USA se zabýváme kauzou Dieselgate koncernu VW, ale v Japonsku mají svou vlastní kauzu, která překračuje rámec toho, co se děje v Evropě. Na rozdíl od kauzy s falšováním emisí u naftových motorů VW, kdy koncern bude sice platit gigantické odškodné, ale patrně vše ustojí, v Japonsku padají celé automobilky.

Jen kousek od propasti bylo Suzuki, ale jejich kauza s falšováním údajů o spotřebě, se týkala jen marginálního počtu vozů. To Mitsubishi potopil vlastní partner – Nissan. Ten upozornil na nesrovnalosti ve spotřebě vozidel Dayz a Dayz Roox, které sice vyrábělo Mitsubishi, ale Nissan je prodával pod svou značkou.

Podváděli 25 let 

Pak se postupně přidávaly další a další modely, až Mitsubishi přiznalo, že falšovalo informace o spotřebě vozidel celých 25 let, a to plošně napříč všemi řadami. Odešli nejvyšší pracovníci značky, akcie se propadly o padesát procent a Nissan koupil 34 % akcií značky. [celá zpráva]

Teď podle renomovaného motoristického časopisu Automotive News dojde k pohlcení značky koncernem. Ostatně šéf koncernu Carlos Ghosn už na pařížském autosalonu oznámil, že se dočkáme velké změny v koncernu. Nyní víme více. Ta změna se bude týkat toho, že už pravděpodobně před koncem roku vznikne koncern Renault-Nissan-Mitsubishi.