Tato žádost není nic závazného. Není to nic, s čím bychom měli na sto procent počítat nebo už to brát jako hotovou věc. Ale vzhledem k tomu, že v EU je to právě Německo, které je hybatelem evropského společenství, a právě předpisy této země velmi často formují politiku EU, můžeme se dočkat čehokoli.

Německo se patrně nechce spoléhat na finanční pobídky k nákupu místně bezemisních elektrických automobilů a hodlá je prosazovat s větší razancí. Pravděpodobně se postupně stane to, co Německo nyní navrhuje Evropské komisi – zavedení plánu úplného zrušení automobilů se spalovacími motory. Během čtrnácti let by měli všichni majitelé automobilů přejít na elektromobily, a to v jakékoli podobě – čistě plug-in elektrické nebo na vodíkové palivové články.

Prodej dieselových vozů v EU se propadl

Německo zároveň podle časopisu Forbes žádá EK o to, aby přezkoumala daňovou politiku a její dopad na „stimulaci mobility bez emisí“. Co to znamená? To není tak úplně jisté. Mohou to být požadavky na větší daňové úlevy při nákupu elektromobilů stejně jako odstranění úlev pro automobily s naftovým motorem.

Automobilky se už dnes obávají, že přísnější emisní limity Euro znamenají úplnou smrt naftových agregátů, protože jejich cena neúměrně vzroste, takže se nevyplatí je vyvíjet a vyrábět, protože už nebudou konkurenceschopné. Ostatně aféra Dieselgate se už začíná promítat na prodejích nových aut. Podle statistik až v srpnu (tedy po mnoha měsících od startu skandálu Volkswagenu s falšováním emisí v jejich naftových motorech) se v EU objevil propad prodejů vozů s naftovými motory.