Koncept Mitsubishi GT-PHEV je opravdu zajímavé auto. A to jak vzhledově, tak i technikou. Vypadá trochu jako obrněný vůz, a to bylo také cílem. Má vzbuzovat pocit solidnosti, fortelnosti a bezpečí. A to promítá na karoserii i do interiéru, kde zaujme velmi vysoký středový tunel, který obepíná cestující.

Mitsubishi GT-PHEV

Mitsubishi GT-PHEV

FOTO: Mitsubishi

Nás ale zajímá jeho technika, která je opravdu netradiční. Pod kabátem je totiž rovnou čtveřice motorů. Přední kola totiž pohání jeden elektromotor o výkonu 90 kW, zadní kola pak dvojice elektromotorů, každý s výkonem 45 kW. Mají silikon-uhlíkové frekvenční invertory, takže jejich účinnost je velmi vysoká.

K tomu všemu je tu ale ještě spalovací motor. Jde o dvouapůllitr (!), který většinu času pracuje jen v módu generátoru proudu, tedy v ideálních otáčkách a hlavně při ideálním termickém spalování. Když je však zapotřebí akcelerovat nebo vytáhnout dlouhý kopec, dokáže se připojit k předním kolům.

Mitsubishi GT-PHEV

Mitsubishi GT-PHEV

FOTO: Mitsubishi

Akumulátory, které jsou umístěné pod podlahou, dokážou auto pohánět až do vzdálenosti 120 km. Společně se spalovacím motorem pak auto ujede až 1200 km při průměrných emisích 26 g/km CO2.

Podvozek je tedy vlastně 4x4, ale všechno musí řídit elektronika. Ta kontroluje přední aktivní diferenciál, zadní elektromotory, stabilizaci, brzdy… Vlastně všechno. Tohle je vlastně velký pojízdný počítač.

A zde máte další fotky přímo z autosalonu:

Mitsubishi GT-PHEV

Mitsubishi GT-PHEV

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Mitsubishi GT-PHEV

Mitsubishi GT-PHEV

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Mitsubishi GT-PHEV

Mitsubishi GT-PHEV

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Mitsubishi GT-PHEV

Mitsubishi GT-PHEV

FOTO: Martin Žemlička, Novinky