Auto od roku 1979, kdy si jej pořídil první majitel z německého Mainzu, mělo majitelů hned několik. Ten poslední, který pochází z USA, nechal firmu Canepa vůz zrestaurovat.

BMW M1 Procar

BMW M1 Procar

FOTO: BMW

Renovace nebyla vůbec jednoduchá. A byla hodně zdlouhavá. Odborníci si totiž řekli, že tohle auto udělají opravdu kvalitně. Sháněli originální díly, součástky, které by byly co nejblíže originálu apod.

Tak například kola – jednomaticové speciální sedmnáctky s pneumatikami 265/40 ZR17 vpředu a 335/35 ZR17 Michelin Pilot Sport jsou originály – BBS Procar Center Lock. Za nimi jsou ovšem o něco silnější brzdy, protože ty originální už nikde sehnat nejdou. Třmeny jsou z Porsche 962, kotouče z Porsche 935.

BMW M1 Procar

BMW M1 Procar

FOTO: BMW

Co se týče motoru, firma nechala jednotku M88 poslat specialistům – do VAC Motorsports. Řadový šestiválec o objemu 3,5 litru byl kompletně zrenovován a také výrazně upraven, takže na dynamobrzdě ukázal 309 kW a 483 Nm. Také pětistupňová převodovka ZF prošla blíže nespecifikovanou změnou.

Kdybyste byli zvědavi, co je to za barvu na voze, tak jde o čedičovou modrou. Ta se nikdy nedostala do oficiální nabídky automobilu, ale byly jí stříknuty vozy pro členy představenstva a rodiny majitelů značky.

BMW M1 Procar

BMW M1 Procar

FOTO: BMW

Canepa nakonec upravila i interiér podle požadavků majitele. Odstranila popelník, ruční větrací otvory a přístroje byly přecejchovány. Nyní začíná červené pásmo otáčkoměru na 7700 ot./min., rychloměr pak končí na 200 mílích za hodinu (322 km/h).

Majitel sice uvolnil fotografie a informace, ale cena v poskytnutých podkladech chybí.