Dvoulitrový čtyřválec nemusí být pohana. Vždyť výkonová paleta čítá hned tři verze – 147, 184 a 221 kW! A to je porce výkonu opravdu velmi opulentní. Agregáty jsou zajímavé i technicky. Tak například blok motoru je shodný s motory naftovými. Takže úspora je tu jasná. Stejně tak je perfektní modulární rozdělení velikosti objemů válců – jakýkoli válec bude mít objem půl litru. Motor je proti předchůdci o dvacet kilogramů lehčí a jeho výkonové nárůsty jsou dosažené různými způsoby.

Tak například nejslabší varianta má k turbínové mříži jednoduchý přívod. Výkonnější varianta už mříž rozděluje na dvě (tzv. twin scroll) a nejvýkonnější verze už neklouže v ložiscích po olejovém filmu, ale má keramická kuličková ložiska.

Všechny motory mají integrované výfukové potrubí a elektrohydraulicky ovládané zdvihy ventilů.

Pozor – dva zpátky!

A pak je tu nová osmistupňová dvouspojková převodovka od ZF. Její nová konstrukce značně snížila hmotnost, a to o neskutečných 20 kg. A navíc je připravena na pohon jak předních, zadních i obou náprav, a dokonce i na hybridní pohon. K němu se dozvíme asi víc během dalších měsíců, ale proslýchá se, že půjde o tříválec o objemu (jak jinak) 1,5 l.

Ale zpátky k převodovce. Vzhledem k tomu, že její užití se předpokládá hlavně u terénních vozů, má jakousi elektronickou simulaci redukce. Takže i na zpátečku bude mít dva kvalty. Na technické podrobnosti si rádi počkáme na autosalon v Paříži.