Článek
Nabídka osobních elektrických aut je mnohem pestřejší, než je tomu u těch nákladních. Ovšem i tady se najdou výjimky. Například firma OrangeEV z Texasu už je na tyto finanční příspěvky připravena a nabízí několik typů vozů, které se hodí do podmínek americké vládní aktivity. Zatím totiž pobídky budou zahrnovat pouze skupinu nákladních vozů série T a kategorie 8.
Jde o takzvané terminálové náklaďáky, tedy vozy, které se pohybují po překladištích kontejnerů, velkých skladištích, v přístavech a v průmyslových areálech. Jde o speciální elektrické náklaďáky, které jsou v neustálém pracovním nasazení. Někdy pracují i 24 hodin mezi dobíjecími cykly.
Elektrické nákladní vozy jsou samozřejmě výrazně dražší, než je tomu u klasických se spalovacími motory. Ale jejich provoz je výrazně levnější. Údržbu nepotřebují vlastně žádnou nebo minimální a palivo je extrémně levné. Podle propočtů jezdí takové vozy za poloviční cenu než ty naftové. S ekonomickou pobídkou se stanou ještě zajímavější a dostupnější, což by mohlo mnohé zákazníky přesvědčit.
Další pobídky budou následovat
Postupně chce Kalifornie zavádět pobídky i na další kategorie a série. V sérii T už nyní Mercedes připravuje svůj vlastní model (jak jako Mercedes, tak i Freightliner) a ani další značky nezaostávají. Uvidíme, do jaké kategorie se dostane plně elektrický tahač Nikola EV semi-truck.
Kalifornie se zavázala, že do konce desetiletí klesnou emise v ovzduší na úroveň roku 1990 a do roku 2050 dokonce o 80 %.