Článek
Nový hilux je o 70 mm delší (nyní 5330 mm), o dva centimetry širší (1855 mm) a 45 mm nižší (1815 mm) než jeho předchůdce. V nabídce jsou opět tři karosářská provedení: dvoumístný Single Cab s největší ložnou plochou, Extra Cab (4 místa) nebo pětimístný Double Cab. Klasikou zůstává rámový podvozek a připojitelný stálý pohon všech čtyř kol.
Novinkou je vyztužení ložné plochy a rovněž asistenční systémy, známé z osobních automobilů. Jedná se o přednárazový bezpečnostní systém (PCS), asistent pro jízdu v pruzích (LDA) nebo systém rozpoznávání dopravních značek (RSA).
Jediná motorizace v nabídce
Při výběru motorizací si nemůžete vybírat, v nabídce je jediná. Jde o šestnáctiventilový čtyřválec se vstřikováním common rail a zdvihovým objemem 2,4 litru. Naftový agregát dosahuje nejvyššího výkonu 110 kW (150 k) při 3400 otáčkách a jeho točivý moment vrcholí mezi 1600-2000 otáčkami hodnotou 400 Nm.
V nabídce je šestistupňový manuál a pro dvě verze také automat se stejným počtem rychlostních stupňů.
Spotřeba je odvislá od karosářské verze a v kombinovaném režimu dosahuje hodnoty 6,8 - 7,8 l/100 km. Palivová nádrž má lehce nadstandardní kapacitu 80 litrů. Maximální rychlost činí 170 km/h, u verze s pohonem zadních kol 175 km/h.
V terénu se neztratí, nejdražší verze přes milión
Terénní schopnosti jsou opět vynikající, světlá výška 225-293 mm, brodivost 0,7 metru, přední nájezdový úhel 30, respektive 31 stupňů. Na práci v zemědělství nebo ve stavebnictví ideální. Na kouli pak můžete táhnout až 3,5tunový brzděný přívěs.
Ceny včetně daně začínají na částce 675 180 korun, ovšem pouze za verzi s pohonem jen zadní nápravy a kabinou Single Cab. Nejlevnější „čtyřkolka” přijde na 794 970 korun, naopak úplně nejdražší verze překračuje milión korun.