Autonomní vozy, tedy s automatickým řízením, se stále více stávají součástí plánů všech automobilek světa. Jenže s omezením vlivu člověka na řízení je zapotřebí také přehodnotit funkci interiéru. Dnes je vše založeno na optimalizaci prostoru pro řidiče, na ergonomii řízení apod. Jenže když nebude muset řidič každou sekundu své jízdy plně věnovat řízení, co se stane? Představa řidiče obklopeného pákami, tlačítky a ovladači ve svém kokonu asi nepřipadá v úvahu.

A tak Faurecia vyvíjí nové interiéry, aby byla připravena na nástup nové autonomní technologie. Chce nabídnout svým zákazníkům například interiéry velmi variabilní. Interiéry, kde nepůjde jen o přepravu, ale také o relaxaci a odpočinek. Navíc veškeré ovládání by mělo být intuitivní a prediktivní. A velmi dobré by bylo, kdyby bylo i bezdotykové, tedy například ovládané gesty.

Interiér konceptu Nissan IDS

Interiér konceptu Nissan IDS

FOTO: Nissan

Takže například ve vývoji jsou sedačky s biometrickými senzory, které zjistí, změří, vyhodnotí a odstraní napětí zad masáží, přesunem těžiště, změnou teploty apod. Faurecia si dokonce nechala udělat průzkum, co by chtěli lidé dělat v autě, když se nebudou muset věnovat řízení. V odpovědích se objevily třeba aktivity jako jóga, hra na kytaru či pletení.