Článek
Jde jen těžko si představit horší materiál na obrábění a tváření, než je titanová slitina. A tu dejte dohromady s uhlíkovým kompozitem. Vše je vyráběno ručně, takže taková karoserie na Vulcano Titanium se vyrábí 10 000 hodin. To je dost, takže teď už víme, proč je to tak drahé.
Ale drahé je na něm také to, že na konstrukci, vývoji a výrobě se podílejí hodně špičkoví odborníci. Například design navrhl Francouz Samuel Chuffart, techniku má na starosti ex-Scuderia Ferrari Claudio Lombardi. S ním spolupracuje Mario Cavagnero, dlouholetý šéf Lancia Motorsports.
Co je pod kapotou? To jsme moc netušili, když jsme o autě psali naposledy. [celá zpráva]
Teď už víme, že je tam vidlicový osmiválec z Chevroletu Corvette ZR1 s výkonem 679 koní (506 kW) a točivým momentem 843 Nm. Díky němu dokáže auto zrychlit na stovku za 2,8 sekundy, dvoustovku zvládne za 8,8 sekundy a maximální rychlost je elektricky omezena na 354 km/h. Firma přímo na svých stránkách hovoří o tom, že strop výkonu tu však leží někde jinde – na tisíci koních.
Síla je přes automatickou šestistupňovou převodovku přenášena na zadní dvacetipalcová kola, která za sebou mají velké brzdy s čtyřpístkovými třmeny. Vpředu pak jsou jednadvacetipalcové ráfky a šestipístkové třmeny.
Kdo by měl zájem o auto, měl by zajet od 1. do 3. září na britskou přehlídku Salon Privé Concours d'Elegance, kde auto bude vystaveno a tam může i podepsat objednávku. Cena je 2,5 miliónu liber, tedy téměř osmdesát miliónů korun.