Nejdřív vzpomeňme na předchozí systém. Šlo o to, že klasické tlumiče se nahradily elektronickými, kde se pohybem jejich „pístu“ vytvářel proud na vnějším vinutí. Vygenerovat šlo až 613 wattů během testovací jízdy. Není to mnoho, ale stačilo to na snížení spotřeby, a tedy i emisí o dva gramy na celý testovací okruh. A to už na takovou technologickou prvotinu úspěch byl.

Nový systém Audi eROT na to jde zcela jinak. Kola úplně postrádají typické tvary tlumičů. Ty nové jsou ležaté a ke kolu jsou připevněny pákovým ramenem. Rameno pak přenáší kmitavý pohyb na rotační, což je samozřejmě pro výrobu elektřiny výhodnější. A to především, když uvnitř tlumiče je převodka, která následně přenáší kmitavě - rotační pohyb na alternátor. Ten už tradičním způsobem vyrábí mnohem víc elektrické energie, která se ukládá do akumulátorů.

Audi eROT

Audi eROT

FOTO: Audi

Další výhodou je i to, že tlumiče mohou působit obráceně. Dokážou totiž měnit svou pružicí charakteristiku. Dokážou být sportovně tvrdé, stejně jako luxusně houpavé. Dokážou to měnit neskutečně rychle.

Kdy se dostane na skutečné testy systému eROT a hlavně jestli a kdy ho uvidíme v sériovém automobilu, bohužel automobilka neuvádí. Koncern VW ale musí výrazně snižovat emise a zvyšovat účinnost svých vozů, a tak i takový systém dostatečně přiblíží cíl koncernu VW – splnit normy Euro 6 a 7 i bez podvádění při laboratorních testech. A připomínáme, že příští rok by měla mít nástup nová generace Audi A8.