Každý kilogram dobrý. Hmotnost je základ pro nízkou spotřebu, malé setrvačné hmoty a dobré jízdní vlastnosti. Když auto málo váží, nemusí se motor a podvozek prát. A navíc ta spotřeba, která dnes děsí všechny automobilové výrobce, kteří musí splňovat přísnější a přísnější emisní limity.

A tak Mazda plánuje nasazení uhlíkového kompozitu. V současné době připravuje technologii pro sériovou výrobu dílů z tohoto materiálu. Uhlíková vlákna se mají dostat do mnoha aut, nejen Mazdy MX-5, a to pro snížení nákladů. Snad by měly karoserii jen doplňovat a ne vytvářet nějaké větší celky – vytvářet výztuhy, předěly a jednodušší části.

A když bude lehčí karoserie, pak není zapotřebí tak velký motor. Už dnes víme, že Mazda musí „jít s davem“ a už je ve vývoji litrový tříválec. Možná i on se dostane právě do MX-5. Uvidíme. Třeba v roce 2021 už nebude takový odpor k tomuto agregátu.