Nový model od Alfy je zajímavý z mnoha důvodů: jde o sedan s klasickou koncepcí, tj. s pohonem zadních kol a podle automobilky téměř ideálním rozložením hmotnosti mezi nápravami. Je to italské auto, takže počítat můžete i s atraktivním designem, který se alespoň podle našeho názoru povedl výborně.

A důležité je i to, že motory pro vrcholnou verzi QF (Quadrifoglio Verde) dodalo Maserati, respektive Ferrari. Zadní kola tak roztáčí vidlicový šestiválec 3,0 biturbo naladěný na 375 kW, tj. 510 koní. Nově si QV můžete objednat ve spojení s osmistupňovým automatem, doposud byla v nabídce pouze atraktivní verze se šestistupňovou manuální převodovkou.

Alfa Giulia QV

Alfa Giulia QV

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Pro benzínový dvoulitr nejde manuální převodovka

Pokud nechcete turbodiesel (136, 150 a 180 k) je jedinou volbou pro lidi, co chtějí giulii do miliónu korun, dvoulitrový čtyřválec. Přeplňovaný motor nabízí největší výkon 147 kW (200 koní) a točivý moment 330 Nm. Jednoznačným zklamáním pro tuto motorizaci je spárování výhradně s automatickou převodovkou.

Tato verze stojí včetně daně 940 tisíc korun. Úplně nejlevnější verzí je pak základní turbodiesel (136 k), jenž stojí o sto tisíc korun méně. Vrcholné provedení (510 k) stojí v Česku 2 045 000 korun (přímo řazená skříň) nebo o 60 tisíc korun dražší provedení s automatem od ZF.