Instruktory při teorii a praxi na brněnském Masarykově okruhu byli testovací jezdec Karel Táborský a zřejmě nejslavnější současný brněnský motocyklový závodník Karel Abrahám, přezdívaný Abaja, který si adrenalinu v soutěžní sezóně užíval vrchovatě například v závodech Moto GP či Superbike.

„Už jsme zde měli na kurzech policisty státní policie, a to jak české, tak například ze Slovenska. Strážníci jsou zde však poprvé. Snažíme se, abychom je naučili co nejvíce, především však zvládání situací, se kterými se mohou v hustém městském provozu setkat,“ uvedl Abrahám, který jezdil mezi kužely vždy se skupinkou jezdců na služebních skútrech. Těch má v současnosti městská policie Brno dvaatřicet.

Karel Abraham školil městské strážníky z Brna.

Karel Abraham školil městské strážníky z Brna.

FOTO: Miroslav Homola, Právo

Kurz dostali strážníci zadarmo

„Začínali jsme s padesátkami, to nebyla úplně nejvhodnější volba jak ve vztahu k hmotnosti, tak třeba náročnosti terénu v Brně, a proto jsme přistoupili k používání stopětadvacítek a jsme s nimi maximálně spokojení. Velmi často to jsou v případě  potřeby právě skútry, které dojedou na místo určení jako první,“ říká ředitel Městské policie (MP) Brno Bohumil Šimek.

Kurz, který s profesionálními jezdci absolvovali strážníci poprvé, by velmi ráda opakovala městská policie v areálu závodiště častěji. „Kurz nás nic nestál, je to forma jakési odměny pro naše strážníky za naši pomoc při různých motocyklových podnicích,“ doplnil mluvčí MP Brno Jakub Ghanem.

Kurz bezpečné jízdy na skútru, vpravo Karel Abraham.

Kurz bezpečné jízdy na skútru, vpravo Karel Abraham.

FOTO: Miroslav Homola, Právo