Hlavní obsah

Porsche dodá osmiválec Audi i Bentley

Mít osmiválec je dnes už trochu exces. Bič na ně upletly emisní limity a oturbené šestiválce. A koncern Volkswagen šetří. Takže jsme vám řekli vlastně všechny důvody pro to, aby byl jen jeden osmiválec v koncernu a ten se posílal dál.

Foto: Porsche

Motor Porsche V8

Článek

Volkswagen samozřejmě hledá úspory, kde se dá. Takže vyvíjet osmiválec u Bentley, Audi i Porsche je dost neekonomické, zvlášť když jejich emise jsou hodně, ale hodně nad požadovaným limitem. Před nedávnem se tak objevila zpráva, že Audi přijde o svůj osmiválec. Ale to ještě nedoběhl tento dodatek, že bude nahrazen osmiválcem s rodným listem Porsche.

A Bentley? O tom se šuškalo už dávno, že jeho starožitný osmiválec 6,75 l půjde na motoristický hřbitov. Už jsme o tom i psali. [celá zpráva]

Takže bylo nasnadě, že se bude hledat náhrada. A dvojnásobně přeplňovaný osmiválec z Porsche Panamera, který má turbodmychadla umístěná pěkně mezi válci, má solidní výkon (404 kW) a hlavně je o třetinu úspornější než současný agregát, pak není co řešit. Komisaře, kteří budou řešit emise, určitě potěší i deaktivace válců nebo hybridní verze, která je právě v přípravě. A ta by se určitě do vozů Bentley také hodila.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám