Hodnotit tohle auto tak, abychom se zavděčili typickému českému chalupáři, asi nejde. Vždycky někoho znechutíme, a to cenou, vnitřním prostorem, designem, velikostí a přístupem do kufru. Jenže tohle je kupé. Tohle auto nemůžeme hodnotit pohledem chalupáře, táty od rodiny, podnikatele v zemědělství…

C jako Coupe

Řada C je taková ekonomická volba pro ty, kteří chtějí mercedes. Auta nejsou tak velká, přebujelá, masivní. Ale jsou stále luxusní a pohodlná. Postupem času ale C roste. A tak může růst i elegance. Jen si vzpomeňte na podivné „ustřihnuté“ sportcoupé z let 2000-2008 nebo sražené CLC. To prostě ta správná kupé nebyla. Také jejich prodeje byly spíš v jednotkách kusů.

Jenže je tu nová doba, nové C-klasse, větší C-klasse. A tak je možné rozvinout naplno elegantní linii kupé, jak bychom ji očekávali. A je to paráda.

Mercedes-Benz C 220d Coupe

Mercedes-Benz C 220d Coupe

FOTO: LL, Novinky

Design auta se povedl dokonale. Příjemná přední část bez nějakých úletů je doplněna na první pohled efektní drobností – maskou chladiče s „tečkovaným“ chromováním. Na fotkách to tak nevyzní, ale v reálu, když zasvítí sluníčko, to je úžasné. Ovšem to nejlepší je boční pohled.

Záď kupé je na náš vkus trochu moc oblá

Záď kupé je na náš vkus trochu moc oblá.

FOTO: LL, Novinky

Dlouhá karoserie (4686 mm) umožnila rozehrát „hymnu na kupé“. Je to dynamický a přitom elegantní dlouhán, který nepotřebuje žádné velké podpůrné prostředky. Lehká linie prolisů, svažující se střecha a tak akorát dlouhé víko kufru. Za nás jednička s hvězdičkou. Jak jste na tom vy? Taky se vám tak líbí?

Pak je tu záď, kde světla jsou podle nás taková dost posmutnělá. Trocha dramatičnosti by tu neuškodila.

Pro lidi

A když už jsme u zádi, otevřeme pomocí klíčku kufr. Objem nákladu, který sem naložíte, je 400 litrů. Bohužel nad nápravou za sedadly je jakýsi schod, který hodně rozčiluje. Každá taška a kufr se o něj zasekne a je třeba se s nimi trochu prát. Průchod přes otvor je ale dostatečný a v dané kategorii bychom řekli i nadprůměrný.

V interiéru jsme na tom podobně. Zdá se, že je tu místa dost. Ano, na předních sedadlech celkem dost. Omezena jsou pouze kolena u ohromného středového tunelu. Takhle stísnění jsme se už dlouho v žádném autě necítili. Ale nad hlavou, v loktech, ramenech – všechno je v pohodě.

Můžou za to samozřejmě ohromné dveře s bezrámovou konstrukcí oken, které končí až za předními sedadly. Takže žádný B-sloupek znamená příjemný prostor navíc. Nevýhodu to má – pás je pevně uchycen až někde daleko vzadu a cestující pro něj musí hodně nepohodlně sahat.

Přístup na zadní sedadla je prostě jako u kupé - ne moc pohodlný. Ale stejně tam moc lidé nejezdí.

Přístup na zadní sedadla je prostě jako u kupé - ne moc pohodlný. Ale stejně tam moc lidé nejezdí.

FOTO: LL, Novinky

Zadní sedadla jsou pochopitelně na tom hůř. Na 190 cm vysoké lidi to opravdu není. Se 170 cm by to ještě šlo. Nad tuto hodnotu to ale bude znamenat vždycky omezení v oblasti hlavy.

V rámci designu bychom chtěli ohodnotit i přístrojovou desku. Bohužel je to neúčelné. Nedávno jsme testovali Mercedes-Benz GLC a tam byla přístrojovka zcela totožná. Takže až někdo bude lkát nad unifikací koncernových vozů, ať se podívá do malých mercedesů. Je to pěkné, ale všude stejné. Jen ten černý jakoby dřevěný dekor vypadá strašně levně a plastově.

Diesel

Stejně, jako se shodují přístrojové desky u našich testovaných vozů, shodují se i motorizace – jde o vznětový čtyřválec o objemu 2,2 litru s výkonem 125 kW. A co jsme říkali u GLC, platí i u kupé. Autu stačí na klouzavý let po dálnici, ale víc od něho očekávat nemůžeme. V kupé je navíc trochu hlučnější. A to je dost škoda. Výsledkem pro nás po testu bylo, že bychom pod kapotou brali raději benzínový agregát. Ten se hodí k naturelu vozu mnohem lépe.

Průměrná spotřeba osm litrů dlouhodobě. Nic moc, ale s autem asi se moc nemazlili. My měli nakonec o litr méně.

Průměrná spotřeba osm litrů dlouhodobě. Nic moc, ale s autem se asi před námi moc nemazlili. My měli nakonec o litr méně.

FOTO: LL, Novinky

Testovaný model měl velmi dobré jízdní vlastnosti. Je příjemné setkat se s vozem, který má neutrální chování za všech podmínek. Občas díky zadokolce přechází v lehoulinké, ale opravdu lehoulinké přetáčení. Třeba v zatáčkách, kde řidič dá na podlahu plyn, aby ho zbytek oblouku vytáhl ven pěkně rychle, je cítit právě tah zádě.

Záleží na navoleném jízdním režimu, jak rychle ho bude auto korigovat. Ale pokud očekáváte, že v režimu Sport+ budete driftovat jako Ken Block, tak na to zapomeňte. Tohle je luxusní kupé s řízením bez zpětné vazby.

Velkou výtku zasíláme do Stuttgartu ohledně pružení. Osmnáctipalcová kola a pružení společně dávají cestujícím pořádně vychutnat nerovnosti na silnici. Především zpomalovací prahy a vytlučené kanály dávají do interiéru rázy, které bychom od luxusního kupé nečekali. Škoda.

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:2143 ccm, čtyřválec, vznětový
Max. výkon:125 kW
Max. točivý moment:400 Nm
0–100 km/h:7,5 s 
Nejvyšší rychlost:234 km/h
Průměrná spotřeba:4,3 l/100 km
Provozní hmotnost:1 605 kg
Poháněná náprava:pohon zadních kol
Cena základní verze:1 043 020 Kč
Cena s testovanou motorizací: 1 043 020 Kč