Uvedení tohoto vozu bylo velmi jednoduché. Vzali koncernový podvozek z Nissanu Navara, a to včetně nové pětiprvkové zadní nápravy (tolik jsme ji chválili v našem testu ZDE) a postavili na ní svojí vlastní karosérii. Ani tady se nestalo nic převratného. Přesně ty proporce, které jsme od Renaultu očekávali – velká maska chladiče roztažená do stran s ještě větším znakem firmy. Ložná plocha je prostě pořád ložná plocha, tady se nic vymýšlet nedá. Snad jen zásuvka na 12 V v korbě je novinkou.

Renault Alaskan

Renault Alaskan

FOTO: Renault

Interiér je také silně renaulťácký, i když tu chybí teď tak tradiční ohromný displej ve středu přístrojovky, který třeba v Renaultu Espace nahrazuje všechny ovladače. Ale to se v užitkovém autě neočekává, takže tu je „jen“ sedmipalcový dotykový displej. Středový tunel s ovladačem pohonu všech kol včetně redukce je komplet převzatý z navary.

Pojďme se podívat na techniku. Vůz má světlou výšku 230 mm. Na korbu je možné naložit tunu nákladu a přívěs může mít až 3,5 tuny. Pod kapotou bude především dvojnásobně přeplňovaný čtyřválec spalující naftu s objemem 2,3 litru. Známe ho například v modelu Master. Výkony jsou 118 kW (160 k) a 140 kW (190 k). Některé trhy pak získají čtyřválce o objemech 2,5 litru, a to jak v benzínovém provedení (118 kW/160 k), tak i naftovém (118 kW/160 k a 140 kW/190 k).

Renault Alaskan

Renault Alaskan

FOTO: Renault

Už jsme naťukli pohon všech kol. Ten má elektronický diferenciál s omezenou svorností a mechanicky uzamykatelný zadní diferenciál. Ovšem v nabídce bude i pohon pouze zadní nápravy.

Prodej vozu začne v jihoamerických zemích a pak se postupně rozšíří na další kontinenty a do dalších států. Možná i k nám.