Článek
Ford ho tam prodává pod jménem Figo. Když jej představoval, uváděl informaci, že půjde o globální model. Jak moc globální jsme tehdy nevěděli. Mohlo jít třeba jen o asijské a jihoamerické trhy. Ale není tomu tak. Ka+ (Figo) se začalo právě nabízet i v Evropě a konkurovat má levné Dacii Sandero.
Na staré Ka zapomeňte. Tohle Ka+ je větší (3929 x 1695 x 1524 mm) a stojí na své univerzální platformě pro malá auta. Takže rozvor je opravdu výrazný – 2489 mm. Pokud se podíváte do tabulek, tak zjistíte, že víc se tohle auto rozměrově podobá fiestě, než starému Ka.
Zavazadelník má objem 270 litrů, zadní sedadla jsou sklopná v poměru 60/40 a v interiéru pak jsou přihrádky o dalším objemu 21 litrů.
Pohonnou jednotkou je zatím jediný agregát 1.2 Ti-VCT ve dvou výkonových verzích. Slabší verze má 52 kW při 6000 ot./min a 105 Nm. Ta se ovšem u nás nabízet nebude.
Silnější verze určená i pro ČR má 63 kW a točivý moment má 7 Nm navíc. K oběma verzím je připojena manuální pětistupňová převodovka. Spotřeba by měla být 5,0 l na 100 km v kombinovaném provozu. Zajímavé je, že tento levný model bude mít rekuperační dobíjení akumulátoru při brzdění.
Nový model KA+ má zajímavou standardní výbavu. Ta obsahuje manuální klimatizaci, rádio s komunikačním a zábavním systémem Ford SYNC s Bluetooth handsfree a hlasovým ovládáním, elektrické ovládání předních oken i zpětných zrcátek, dálkově ovládané centrální zamykání, šest airbagů, elektronický stabilizační systém ESC s asistentem pro rozjezd do svahu, nastavitelný omezovač rychlosti nebo bezzátkový systém doplňování paliva Ford Easy Fuel.
Na přání je k dispozici například automatická klimatizace, kožený volant s tempomatem, vyhřívaná přední sedadla, zadní parkovací senzory, elektrické stahování zadních oken, vyhřívaná a elektricky sklopná zpětná zrcátka, zadní tmavě tónovaná skla či 15“ kola z lehkých slitin.
S uvedením vozu je možné auto rovnou i objednávat u dealerů. Cena základní verze v ČR je 288 900 Kč. Připomínáme, že Dacia Sandero stojí v nejnižší výbavě 235 900 Kč.