Volvo jde v mnoha věcech rychleji než mnohé jiné automobilky. Třeba v zavádění nových motorů už výrazně zaskočili jak konkurenci, tak i zákazníky, když oznámili, že jejich auta si vystačí jen se čtyřválci.

Po tom, co propukla kauza dieselgate a mnoho států světa se začalo ptát, jestli jsou naftové motory vůbec potřeba a mnohé už uvažují i o jejich zákazu. Prvním je například Paříž, která oznámila, že od roku 2020 zakáže vjezd do centra všem vozům s naftovým motorem. [celá zpráva]

A tak to bude pokračovat dál a lidé samozřejmě budou muset přemýšlet nad tím, jestli chtějí diesel nebo jezdit do center měst.

Podle šéfa automobilky Volvo postupně nahradí naftové motory hybridní benzínové agregáty. Jejich potenciál je prý obrovský. Mají výkony a točivé momenty prakticky shodné s naftovými agregáty a k tomu emise na úrovni 95 g/km CO2. A to nehovoříme o žádné budoucnosti, ale třeba o existujícím hybridu T5 Twin Engine.

Hakan Samuelsson upozornil, že diesely jsou neekonomické i z hlediska jejich provozu. Jsou drahé na servis, na jejich provoz z hlediska dolévání močoviny a ani náklady na výrobu nejsou nijak výhodnější než u hybridu. Takže třeba už řada 40 by mohla mít jen benzínové a hybridní motory a postupně by slovo „diesel“ mělo být v prodejních číslech vzácné, jako dnes je vzácné slovo elektromobil.