Hlavní obsah

Audi A5: více emocí, podobný kabát, ale úplně nová technika

Novinky, maž

První generace kupé střední třídy A5 přišla před dlouhými devíti lety, v roce 2007. Právě představená druhá generace navazuje na design té první, působí ale o dost moderněji.

Foto: Audi

Audi A5 (2016)

Článek

Výrazně tvarovaná maska chladiče Singleframe je nižší a širší než u předchozího modelu, zadní i přední světlomety využívají diody. Soudě pouze z fotografií se nová A5 vskutku povedla, vrcholné provedení S5 (červené auto na fotografiích) vypadá sice relativně umírněně, líbit se ale bude, o tom není pochyb.

Tiskové materiály hovoří o „mistrovském designerském dílu”, ale to nejspíš nikdo kromě lidí od Audi nebude brát vážně, proti výchozímu modelu A4 ale kupé vypadá a působí o dost emocionálněji.

Nové Audi A5 Coupé bude uvedeno s pěti motory: dvěma jednotkami benzínovými TFSI a třemi naftovými TDI. Jejich výkony byly o 17 procent zvýšeny a nyní se pohybují v rozmezí 140 kW (190 k) do 210 kW (286 k). Absolutním vrcholem je pak verze S5, kterou pohání přeplňovaný šestiválec o výkonu 260 kW (354 k). Stovku zvládne za 4,7 sekundy.

Foto: Audi

Audi A5 (2016)

Manuály, automaty, čtyřkolky...

V nabídce jsou jak šestistupňové manuální, tak sedmistupňové automatické převodovky. Nejsilnější naftová verze s třílitrovým šestiválcem má osmistupňový tiptronic, stejně jako verze S5. Poháněná jsou buď přední, nebo všechna čtyři kola, vrcholná provedení pak mají pohon všech kol standardně.

Foto: Audi

Audi A5 (2016)

Nová A5 stojí na modulární platformě MBL Evo pro motory uložené vpředu podélně. Automobilce se podařilo shodit v průměru 60 kilogramů u každé motorizace, špičkovou hodnotou je součinitel aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,25.

Nová A5 se začne prodávat až na podzim, očekávatelná výstavní světová premiéra se tak odehraje nejspíš v září na pařížském autosalonu.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám