Článek
Výrazně tvarovaná maska chladiče Singleframe je nižší a širší než u předchozího modelu, zadní i přední světlomety využívají diody. Soudě pouze z fotografií se nová A5 vskutku povedla, vrcholné provedení S5 (červené auto na fotografiích) vypadá sice relativně umírněně, líbit se ale bude, o tom není pochyb.
Tiskové materiály hovoří o „mistrovském designerském dílu”, ale to nejspíš nikdo kromě lidí od Audi nebude brát vážně, proti výchozímu modelu A4 ale kupé vypadá a působí o dost emocionálněji.
Nové Audi A5 Coupé bude uvedeno s pěti motory: dvěma jednotkami benzínovými TFSI a třemi naftovými TDI. Jejich výkony byly o 17 procent zvýšeny a nyní se pohybují v rozmezí 140 kW (190 k) do 210 kW (286 k). Absolutním vrcholem je pak verze S5, kterou pohání přeplňovaný šestiválec o výkonu 260 kW (354 k). Stovku zvládne za 4,7 sekundy.
Manuály, automaty, čtyřkolky...
V nabídce jsou jak šestistupňové manuální, tak sedmistupňové automatické převodovky. Nejsilnější naftová verze s třílitrovým šestiválcem má osmistupňový tiptronic, stejně jako verze S5. Poháněná jsou buď přední, nebo všechna čtyři kola, vrcholná provedení pak mají pohon všech kol standardně.
Nová A5 stojí na modulární platformě MBL Evo pro motory uložené vpředu podélně. Automobilce se podařilo shodit v průměru 60 kilogramů u každé motorizace, špičkovou hodnotou je součinitel aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,25.
Nová A5 se začne prodávat až na podzim, očekávatelná výstavní světová premiéra se tak odehraje nejspíš v září na pařížském autosalonu.