To, co nám ukázal Renault, vlastně ani není Clio. Tohle je právě Mégane RS Trophy-R v trochu menším kabátu. Z něj dostal nejen převodovku a motor, ale i přední náprava, chladicí okruh apod. Zadní náprava pak pochází z rallyového speciálu Renult Clio R3T.

Ale to hlavní je samozřejmě motor. Přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec má výkon 201 kW (275 koní) při 5500 ot./min a točivý moment 360 Nm, který je k dispozici mezi 3000 až 5000 ot./min. Šestistupňový sportovní manuál je k motoru prostě ideální.

Renault Clio R.S. 16

Renault Clio R.S. 16

FOTO: Renault

Renault Clio R.S. 16

Renault Clio R.S. 16

FOTO: Renault

Za devatenáctipalcovými koly jsou sportovní kotoučové brzdy s průměrem 350 mm vpředu a 260 mm vzadu.

Samozřejmostí je i změna vzhledu, jako například velké křídlo ze závodní verze, blatníky rozšířené o 60 mm, nové LED diodové svícení připomínající divizi Renault Sport apod.

Renault Clio R.S. 16

Renault Clio R.S. 16

FOTO: Renault

Renault Clio R.S. 16

Renault Clio R.S. 16

FOTO: Renault

Důležité je i to, proč tenhle model vlastně vznikl. Předně je třeba zdůraznit, že jde o koncept. Oficiální představení je tento víkend při Velké ceně Monaka F1 a pak bude vystaven na festivalu rychlosti v Goodwoodu.

Důvod je nasnadě – divize Renault Sport slaví čtyřicet let existence a hlavně se vrací se svým vlastním monopostem, motorem i stájí právě do Formule 1. A navíc – rychlostní omezení na severní smyčce Nürburgringu bylo zrušeno a rekord dnes drží konkurenční Volkswagen Golf GTI Clubsport.