Hlavní obsah

Mercedes prohrál soud, do kabrioletů bude zase táhnout

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Systém Airscarf používá Mercedes-Benz už od roku 1998. Jde v podstatě o ofukování týlu cestujících teplým vzduchem v kabrioletech. Po deseti letech sporů ale firma prohrála patentový soud, a tak musí systém vypnout, nesmí ho používat ani propagovat.

Foto: Mercedes-Benz

Airscarf

Článek

Už v roce 1996 vymyslel systém jistý Ludwig Schatzinger a nechal si ho patentovat. O dva roky později představil Mercedes-Benz svůj Airscarf, což byl vlastně ten samý systém, jako u výše zmiňovaného muže. Postupné dohady přešly v soudní při, která se táhla deset let.

Všechny německé soudy nižších instancí dosud rozhodly ve prospěch společnosti Mercedes-Benz. Nyní frankfurtský spolkový soud rozhodl úplně opačně. Od 10. května tak nesmí Mercedes-Benz nabízet ve svých autosalonech nové i ojeté kabriolety s tímto aktivovaným systémem. Musí být odpojený. Navíc ho firma nesmí používat k propagaci.

Mercedes se oficiálně dost podivuje celému výsledku, když dosud všechna soudní rozhodnutí zněla opačně. Na druhou stranu je nám jasné, že vzhledem k blížícímu se datu konce ochrany patentu, které nastane 25. prosince tohoto roku, měl asi někdo zájem o co největší průtahy, což nevyšlo.

Rozhodnutí se týká pouze německého trhu, a tudíž zasáhne asi 5000 vozů. Navíc bude muset firma vyplatit Ludwigu Schatzingerovi náhradu za již prodané vozy. Podklady o počtech vyrobených a prodaných vozech vybavených tímto systémem pak musí být v nejbližší době dodány soudu k vyčíslení.

Airscarf – pohoda ve větru

Systém byl zaveden kvůli velmi častým nářkům cestujících v kabrioletech, že je bolí za krkem. Studený vzduch totiž za hlavou vstupuje do turbulencí a otáčí v úplavu svůj směr, a to rovnou za krk. Takže cestující mají v kabrioletech pocit, že i když jedou vpřed, fouká jim silně za krk.

Foto: Mercedes-Benz

Airscarf

Airscarf je zařízení, které v zádech sedadla nasává vzduch, ohřívá ho a posílá do oblasti temene. Zvyšuje se tím výrazně pocitový komfort cestujících v otevřených vozech, protože neprochládají od krku a navíc teplo z krční páteře se dostává přirozeně i do hlavy.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám