Jeho auto bez řidiče má takovou zvláštní vlastnost. Není to program od začátku do konce připravený jím, ale auto se postupně učí. Řidič jezdí, auto sleduje, jak se řídí. Sleduje, co se děje na skutečné silnici, jak reaguje řidič a stále se učí.

Hotz vybavil svůj vůz jen pár kamerami a senzory LIDAR a počítačem na bázi systému Ubuntu. Celek by měl být schopný zapojit do jakéhokoli auta na světě, které má elektrický posilovač řízení, elektrický přenos signálu od brzd a plynu a automatickou převodovku. Cena by přitom neměla přesáhnout 1000 dolarů, tedy asi 24 000 korun.

Pro vývoj vytvořil firmu Comma.ai, která nyní celý systém připravuje. Má sice jen čtyři zaměstnance, ale zájemců o práci jsou stovky. Prý si jen vybrat ty nejlepší. A peníze má také. Miliardář Chris Dixon mu do začátku půjčil 3,1 miliónů dolarů.

Teď Hotz vyzývá Elona Muska a jeho firmu Tesla, aby s jeho technikou soutěžili. Elon Musk ovšem mlčí. Oni se totiž nemají moc rádi.

Model 3 automobilky Tesla

Model 3 automobilky Tesla

FOTO: Uncredited, ČTK/AP

Zázračné dítě

George Hotz zaujal svět tím, že v sedmnácti letech prolomil ochranu operačního systému iOS, který používají například chytré telefony iPhone. Pak zkusil hacknout PlayStation 3 a dostal se tak na velmi tenký led, Sony na něj podalo žalobu.

A tak to tento mladý génius zkusil obráceně. Začal pracovat pro Facebook i Google. Pak jej za milionové odměny zlanařil právě Elon Musk do Tesly. Nevydržel dlouho a odešel. Nemají se prý vůbec rádi.

Výsledek? Hotz si před Muskem nebere žádné servítky a Musk ho za to ignoruje.

Elon Musk

Elon Musk

FOTO: ČTK/AP