Kdo cenu v přepočtu 868 miliónů korun zaplatil? Byl to neznámý kupec přímo v sále aukce, která se konala 5. února 2016 v rámci akce Rétromobile v Paříži. Očekávalo se, že cena bude vysoká. Vyvolávací cena byla 20 miliónů euro, ale poté, co se cena za jedinou minutu navýšila o dalších šest miliónů euro, bylo jasné, že očekávaný strop 30 miliónů euro padne. Nejde sice o nejdražší automobil světa, ale i tak je to obří suma. Ještě před pěti lety by to s přehledem na první místo stačilo, ale v roce 2013 bylo prodáno Ferrari 250 GTO za více než 1,2 miliardy korun.

1957 Ferrari 335 Sport Scaglietti Spyder

1957 Ferrari 335 Sport Scaglietti Spyder

FOTO: Artcurial / Christian Martin

1957 Ferrari 335 Sport Scaglietti Spyder

1957 Ferrari 335 Sport Scaglietti Spyder

FOTO: Artcurial / Christian Martin

A co si nový kupec vlastně odvezl? Jde o Ferrari 335 Sport Scaglietti Spyder z roku 1957, které část svého života ještě prozávodilo jako 315 Sport Scaglietti Spyder. Nejdřív si dalo pár závodů (například poslední Mille Miglia s Wolfgangem von Tripsem) a pak byl vůz předělán a byl mu věnován větší čtyřlitrový motor. S ním zajel Mike Hawthorn jako vůbec první jezdec jedno kolo na LeMans s průměrnou rychlostí nad 200 km/h.

1957 Ferrari 335 Sport Scaglietti Spyder

1957 Ferrari 335 Sport Scaglietti Spyder

FOTO: Artcurial / Christian Martin

1957 Ferrari 335 Sport Scaglietti Spyder

1957 Ferrari 335 Sport Scaglietti Spyder

FOTO: Artcurial / Christian Martin

Pak auto putovalo přes oceán k závodnímu týmu NART. S tímto vozem vyhrál například Stirling Moss Velkou cenu Kuby v roce 1958. Pak se ještě několikrát auto stěhovalo, ale spíš už jako výstavní exponát. Nakonec se dostalo do Bardinonovy sbírky, kde strávilo posledních deset let.