Korejský Hyundai s vodíkem koketuje více než patnáct let, už v roce 2000 automobilka představila vůz Santa Fe FCEV s vodíkovým pohonem. Hyundai v případě sportovně-užitkového ix35 využívá složitější technologii palivových článků, při níž se přeměňuje vodík na elektrický proud, který napájí elektromotor (zde použit lithium-polymerový akumulátor 24 kW). Jediným odpadním produktem pak je vodní pára.

Vodíkové nádrže lze naplnit během pouhých několika minut, v Česku ale existuje dosud jediná specializovaná čerpací stanice - v Neratovicích, v Paříži je jediná.

Na plnou nádrž ujede 600 km

Výkon palivových článků je v popisované ix35 rovných 100 kW, tj. 136 koní. Hyundai udává, že vodíková ix35 zrychlí z 0 na 100 km/h za 12,5 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 160 km/h. To nejsou oslnivé parametry, na druhou stranu na běžné ježdění plně postačují.

Na jedno naplnění nádrže lze údajně ujet bezmála šest stovek kilometrů. Nádrž má kapacitu 5,6 kg, přičemž normovaná spotřeba činí 0,95 kg H2 na sto ujetých kilometrů.

Výrobce uvádí, že v Koreji vyráběná ix35 Fuel Cell s ročním nájezdem 100 000 km ušetří kolem 70 tun CO2 ročně ve výfukových plynech. Jedinou emisí z výfuku na ix35 Fuel Cell během jízdy je vodní pára.