Hlavní obsah

Citroën Méhari má opravdu nástupce – je to elektromobil

Na autosalonu ve Frankfurtu se představil koncept Citroën Cactus M. Značka nezastírala, že něco takového by se jednou mohlo i vyrábět. Uteklo čtvrt roku a je tu – jmenuje se E-MEHARI a odkazuje na legendu francouzské automobilové historie.

BEZ KOMENTÁŘE: Citroën E-MEHARIVideo: Citroën

 
Článek

Aut vyloženě pro radost nenajdeme na světě moc. Tedy najdeme supersporty, ale tahle radost je trochu jiného ražení než ta, kterou propaguje E-MEHARI.

Tohle autíčko prostě navazuje na vtipnou legendu francouzské automobilové historie, autíčko Méhari, které znáte asi nejspíš z několika filmů o četnících ze Saint Tropez.

Foto: Citroën

Původní Citroën Méhari

Nové auto má na jeho odkaz navazovat velmi silně. Základní vzhled je převzatý z Citroënu Cactus, ale to je asi tak všechno. Už čelní partie se změnily velmi výrazně, protože autíčko je tak trochu SUV. Mohutnější maska, výraznější oplastování… A pak na bocích snížené dveře a dva velké oblouky nad sedadly cestujících.

Foto: Citroën

Citroën E-MEHARI

E-MEHARI je stejně jako model Méhari z roku 1968 opatřen odnímatelnou střechou, která používá systém bočního sklopného zavírání a velká průhledná okna. Vůz lze podle chuti opatřit střechou v přední části, v zadní části, po stranách nebo po celé ploše.

Karoserie je velmi lehká a velmi účelná – jde o vnitřně probarvený plast, takže nerezaví, není třeba ho lakovat, odolává nárazům. Také interiér je na tom podobně. Materiály jsou omyvatelné, takže stačí vzít hadici a pěkně auto vystříkat.

Foto: Citroën

Citroën E-MEHARI

Foto: Citroën

Citroën E-MEHARI

Auto půjde samozřejmě výrazně individualizovat. V nabídce od začátku budou čtyři barvy karoserie, dvě barvy plátna a dva druhy čalounění interiéru ze syntetické nepromokavé kůže.

Vozítko je plně elektrické. Nabízí technologii baterií od francouzské specializované značky Bolloré na bázi lithium metal polymerů. Jde o suché baterie (odolné), což představuje řadu výhod, především to, že na ně nemají dopad změny počasí. Vůz, který je jimi vybavený, dokáže vyvinout rychlost 110 km/hod. a v městském provozu je jeho dojezd 200 km.

Foto: Citroën

Citroën E-MEHARI

Praktické baterie se dobíjejí na plný výkon za 8 hodin na zvláštních stojanech 16A (domácí nebo veřejné stojany typu Autolib) nebo za 13 hodin přes domácí zásuvku 10A.

E-MEHARI se bude vyrábět v továrně PSA Peugeot Citroën v Rennes a na trh se dostane na jaře 2016.

Foto: Citroën

Citroën E-MEHARI

Anketa

Jak se vám líbí Citroën E-MEHARI? Ohodnoťte ho známkou
1
70,6 %
2
5,5 %
3
4 %
4
2,6 %
5
17,3 %
Celkem hlasovalo 548 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám