Tradiční úprava velkého SUV z Zuffenhausenu nese označení Magnum. A kalibr je to opravdu řádný. Vždyť na autě se úpravy dotkly snad úplně každé části. Samozřejmě že to nejviditelnější je karoserie. Tradiční úprava se dotkla hodně šířky vozu, takže klidně můžeme mluvit o takzvaném „widebody kitu“. Jenže rozšíření pomocí nových blatníků není tím jediným, co se na vzhledu změnilo.

Nový je například vícekusový přední nárazník. A není to žádný obyčejný plastový výlisek pro potěšení oka. To Techart nedělá. Základ je ze stejného bezpečného materiálu, jaký se používá pro sériový vůz. Je tedy pevný, pružný a zároveň měkký, aby při střetu s chodcem způsobil co nejmenší zranění. Do otvorů pak jsou zasazeny mřížky a usměrňovače vzduchu z uhlíkového kompozitu. Ty vedou chladicí vzduch přesně tam, kam mají. Například k brzdám jsou vestavěné speciální tunely.

Na kapotě pak najdeme dva velké výdechy vzduchu, které mohou být lakovány v barvě vozu nebo opět mohou odkazovat na svůj kompozitový materiál. To, že jsou nová zrcátka, difuzor nebo koncovky nového laděného výfuku asi není třeba moc rozebírat.

Techart Porsche Cayenne Turbo Magnum

Techart Porsche Cayenne Turbo Magnum

FOTO: Techart

Pojďme se podívat, co se skrývá pod kapotou a za ohromnými dvaadvacetipalcovými koly Formula IV. Motor je standardní – vidlicový osmiválec 4,8 l s přeplňováním. Jenže Techart má pro agregát hned dvě verze úprav. T1 zvedne výkon o „pouhých“ 59 kW, verze T2 pak o 132 kW. A není to změna, jaká se vídá u mnohých konkurentů – vložení powerboxu, který změní namapování řídící jednotky.

Techart nasazuje vlastní turbodmychadlo s kuličkovým ložiskem. Rychlejší odezva a lepší „dýchání“ nažene větší objem vzduchu do válců. S tím je samozřejmě spojena úprava sacího potrubí a nový sportovní vzduchový filtr. Elektronická řídicí jednotka má zcela nová střeva a vše završuje již výše zmíněný laděný výfuk.

Techart Porsche Cayenne Turbo Magnum

Techart Porsche Cayenne Turbo Magnum

FOTO: Techart

A co tedy celkem Magnum v úpravě T2 nabízí? Tak především je to výkon 700 koní (515 kW) a točivý moment 920 Nm. Vůz s takovým motorem pak zrychlí na stovku za 4,1 sekundy (sériovka to zvládne za 4,5 sekundy) a maximální rychlost se posouvá z 279 na 295 km/h.

O tom, co se změnilo v interiéru, nevíme. Techart zdůrazňuje, že vlastně vše je možné a záleží jen na zákazníkovi. Není důvod nevěřit.

A jaká je cena? Tak ta je samozřejmě jako u všech úprav tuningu velmi individuální. Některé díly nemůžou být dodávány bez jiných a zároveň některé si můžete koupit třeba poštou a namontovat si je sami (třeba jejich kola). Kdo by se zajímal o úpravu pro svůj vůz, musí kontaktovat speciálního osobního prodejce, který ho provede kompletními možnostmi úprav a nakonec mu nabídne cenu.