Jak je možné, že by Nissan nahradil třeba 370Z nějakým crossoverem? Je to proto, že sice jsou kupé zajímavá, ale ne tolik, aby si je pořídilo víc lidí. Ale crossover, který půjde víc mladým lidem naproti, by to prý dokázal. Navíc má na co navazovat. Mluvíme třeba o speciálech z let dávno minulých – třeba o speciálu 240Z, který vyhrál Safari Rallye. Ano, prostě speciály klasického kupé, jen zvednuté, aby dokázaly projet i terénem.

Tohle je inspirace z minulosti Datsun 240Z Safari Rallye Special

Tohle je inspirace z minulosti Datsun 240Z Safari Rallye Special

FOTO: Nissan

Takže už víte, proč nás Nissan Gripz tak zajímá? O autě toho moc řečeno není. Víme jen, že pod kapotou se snaží hybridní soustrojí. Ovšem ne ledajaké. Spalovací motor vyrábí elektřinu pro elektromotory a ty teprve pohánějí kola.

Nissan Gripz

Nissan Gripz

FOTO: Nissan

Nissan Gripz

Nissan Gripz

FOTO: Nissan

Výkon, točivý moment, dojezd… Nic nevíme. Jen to, že auto je dlouhé 4,1 m, široké 1,89 m a vysoké 1,5 m. Co ještě víc? Třeba to, že kola mají průměr 22 palců. Také to, že přední světla jsou opatřena kamerami, které dokážou snímat jízdu, jako třeba pomocí GoPro kamer. Navíc tyto snímky dokáže okamžitě posílat na internet a streamovat. Zajímavá vychytávka. Ale z kolon na D1 to asi kasovní trhák nebude.

Uvidíme, jestli to, co se šušká v kuloárech a co Nissan nikdy nevyvrátil, bude pravda. Zatím je auto jen konceptem.

Nissan Gripz

Nissan Gripz

FOTO: Nissan