Je ovšem pravda, že na tuzemském trhu to bude mít Hyundai Elantra moc těžké. Sedany u nás moc netáhnou a i liftback, jakým je octavia, se lidem zdá být o něco lepší. Přesto může Hyundai nabídnout zajímavou alternativu.

Automobil mezigeneračně povyrostl o 20 mm na délku (4570 mm) i o 25 mm na šířku (1800 mm). Na výšku nabral jen pět milimetrů (1440 mm). Rozvor náprav je 2,7 m. V rámci rozměrových dat je dlužno ještě dodat objem zavazadelníku – 458 l.

Hyundai Elantra 2016

Hyundai Elantra 2016

FOTO: Hyundai

Automobil dostal nový dynamičtější design, který je i účelný. Obtékání vzduchu je lepší a součinitel odporu vzduchu má hodnotu 0,27. Karoserie je tužší a pevnější. Je na ni totiž použita z 53 % vysokopevnostní ocel.

Interiér je také zcela nový, i když okamžitě po zhlédnutí prvních fotografií se na všech fórech světa ozvaly hlasy, že horní část palubní desky silně připomíná Seat Leon.

Posádka bude mít všechny jízdní asistenty, které jsou dnes nutné pro zachování bezpečnosti a také pro pět hvězdiček v nárazových testech. Takže se tu objeví asistent sledování jízdních pruhů, mrtvého úhlu, automatické brzdění, ale také automatické přepínání dálkových a tlumených světel.

Hyundai Elantra 2016

Hyundai Elantra 2016

FOTO: Hyundai

Motory bude mít vůz na výběr tři: 1.6 GDi (97 kW/161 Nm), 2.0 MPi (109 kW/180 Nm) a 1.6 VGT (100 kW/300 Nm). Všechny motory mají ve standardu šestistupňové manuální převodovky, benzínové verze pak dostanou i šestistupňové automaty. Naftový agregát však bude kombinován i se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Zanedlouho bude vůz nabízen na domácím korejském trhu pod jménem Avante a postupně se rozšíří do většiny zemí, kde je Hyundai zastoupen.

Hyundai Elantra 2016

Hyundai Elantra 2016

FOTO: Hyundai