K vážení jsme využili tzv. mostovou váhu. Zjišťovali jsme hmotnost u karosářské verze kombi, pod jejíž kapotou se nacházel benzínový čtyřválcový motor 1,5 EcoBoost (160 k) spojený s manuální převodovkou (kompletní test automobilu přineseme ve čtvrtek).

Ve zkoušeném mondeu bylo přibližně 90 procent paliva (tj. zhruba stejně jako při homologaci), všechny provozní kapaliny a náplně, v zavazadlovém prostoru se nacházela povinná výbava a pod podlážkou šestnáctipalcové rezervní kolo. Auto jsme při našem testu vážili bez řidiče. Připomínáme, že do údajů provozní hmotnosti výrobce dle Evropské směrnice 95/48/EC se započítává 69 kg pro řidiče a 7 kg pro náklad.

Nejvyšší výbava, 17palcová kola

Tuzemský importér u tohoto vozidla udává provozní hmotnost 1504 kilogramů (DIN - 1429 kg). Není ničím překvapující, že všechny automobilky samozřejmě na homologaci dávají automobily s co nejmenší komfortní výbavou, a naopak - pro novinářské testy je problém sehnat co nejlacinější výbavu. Je tedy zřejmé, že další přidaná výbava zvyšuje hmotnost, což ale výrobci v katalozích a propagačních letácích připomínají.

Zkoušené mondeo bylo v nejvyšší specifikaci Titanium, navíc mělo ještě lepší audioaparaturu, parkovací systém, vyhřívaná přední sedadla, kožený volant a přidané chromování kolem horní linky masky chladiče. Auto jezdilo na litých sedmnáctipalcových kolech se zimními pneumatikami.

A kolik ukázala váha? Rovných 1580 kilogramů. Rozdíl proti pohotovostní hmotnosti tak činí 151 kilogramů. To rozhodně není málo, jsme si ale jisti, že ve střední třídě, kam mondeo patří, bychom u asi všech výrobců rovněž naměřili rozdíly v řádech desítek až stovek kilogramů. Naše kontrolní vážení tak rozhodně nebylo poslední.