To, že hlavní pódium společně s usměvavými hosteskami obsadily na ženevském výstavišti hned tři superby, je logické. Přece jen je to hlavní novinka a vlajková loď, velmi důležitý model. I tak si ale zasloužila Octavia RS 230 více pozornosti – na stánku byla v bílém provedení a verzi kombi velice snadno přehlédnutelná, notabene když změn na vnějším vzhledu je minimum a na označení modelu namísto registrační značky bylo napsáno „Octavia RS”.

Rozpoznat lze oba modely podle nových devatenáctipalcových černých kol, která se nejspíš inspirovala u Alfy Romeo. Ale sluší jim to i na octavii. Uvnitř najdete prošívání červenou barvou, jinak se RS 230 od běžného RS navenek neliší.

Jako první vůz značky má Octavia RS 230 v sériové výbavě diferenciál s elektrohydraulicky řízenou svorností. Sériové provedení Octavie RS má pouze elektronické provedení XDS+, „poctivý” samosvorný diferenciál (koncernové VAQ) tak jízdní vlastnosti posune na novou, lepší úroveň.

Škoda Octavia RS 230

Škoda Octavia RS 230

FOTO: Škoda Auto

Škoda Octavia RS 230

Škoda Octavia RS 230

FOTO: Škoda Auto

Liftback i kombi, DSG i „manuál”

S dvoulitrovým, o 10 koní silnějším benzínovým motorem získáte 169 kW (230 k). Vůz dokáže vůz z 0 na 100 km/h zrychlit za 6,7 s (o 0,1 s lepší) a dosáhne maximální rychlosti 250 km/h (o 2 km/h lepší). Společně s vrcholnou benzínovou motorizací pro nový superb tak jde o nejrychlejší škodovku, v případě modelové řady octavia o nejrychlejší v celé její historii.

V nabídce bude liftback i kombi, vybírat lze z DSG nebo šestistupňové přímo řazené převodovky. Prodej bude zahájen v červnu, příplatek proti základnímu provedení zatím Škoda nezveřejnila. Pro dieselovou verzi se zatím podobné vylepšení neplánuje.

Hlavní podium obsadily tři superby

Hlavní pódium obsadily tři superby.

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Škoda Octavia RS 230

Škoda Octavia RS 230

FOTO: Škoda Auto