Technika vychází z verze kupé, která se představila na jaře na ženevském autosalonu a nyní se dostává do prodeje. Audi TT opět využívá karoserii s prostorovým rámem, vyrobenou z hliníku a oceli. Lehký hliník byl použit na bočních prazích, rámu střechy, dveřích, kapotě motoru a zadním výklopném víku. Také díky tomu třetí generace zhubla 50 kilogramů.

Roadster využívá klasickou plátěnou střechu, jež je u otevřených automobilů stylovější než plechové varianty. Se střechou lze manipulovat do rychlosti 50 km/h, stažení se po stisknutí tlačítka odehraje během 10 sekund. Stejný čas potřebují elektromotorky i k nasazení střechy zpět.

Audi TT Roadster (2014)

Audi TT Roadster (2014)

FOTO: Audi

Nové TT Roadster je s délkou 4177 mm o 21 mm kratší než předchůdce. Zmenšila se i šířka (- 10 mm) a výška (- 3 mm). Větší je naopak rozvor náprav, a to o 37 mm. S nataženou střechou je koeficient odporu vzduchu cx = 0,30.

Motory a převodovky stejné jako u kupé

Stejně jako u výchozího kupé, tak i v případě roadsteru má řidič za volantem tzv. Audi virtual cockpit, tedy plně digitální sdružený přístroj, který přímo před ním zobrazuje informace na displeji TFT s úhlopříčkou 12,3 palce.

Řidič má na výběr klasické zobrazení s rychloměrem a otáčkoměrem nebo režim nazvaný Infotainment. V něm valnou část displeje zabere grafický výstup z navigačního systému a rychloměr s otáčkoměrem zabírají jen malou část.

Audi TT Roadster (2014)

Audi TT Roadster (2014)

FOTO: Audi

Nabídka motorizací či převodovek je stejná jako v případě výchozí verze. Základem je dvoulitrové TSI (Audi koncernový motor označuje TFSI) naladěné na 169 kW (230 k), silnější verze benzínového motoru nabídne zajímavých 310 koní (228 kW) a standardní pohon všech čtyř kol (Haldex V. generace).

Motorem, který je v případě sportovního kupé/roadsteru hodně zvláštní, je dvoulitrové TDI. To nabídne výkon 135 kW (184 k) a točivý moment 380 Nm, to vše při spotřebě 4,3 l/100 km.

Audi TT Roadster (2014)

Audi TT Roadster (2014)

FOTO: Audi

V nabídce je jak šestistupňová přímo řazená převodovka, tak dvouspojkové DSG.

Ceny ani přesné datum zahájení prodeje zatím nebyly oznámeny, s jistotou však můžeme říci, že dříve než příští rok se tento model do českých autosalonů nepodívá.