Začátku dopoledních i odpoledních jízd předcházelo asi půlhodinové bezpečnostní školení, během kterého instruktoři zmínili i pár základních rad pro správné usednutí za volantem (pokrčené ruce i nohy, sedadlo ve vzpřímenější poloze). Během výkladu nechyběl překlad z němčiny, ani jazykově nevybavení účastníci z řad českých zákazníků AMG tak o žádné informace ochuzeni nebyli. V odpolední skupině nebyla jediná žena, v té dopolední několik zástupkyň něžného pohlaví bylo, i tak ale šlo na jihu Moravy o jednoznačnou minoritu.

Masarykův okruh v Brně nemá záludná místa nebo slepé horizonty, díky značné šířce si zde v relativním bezpečí můžete vyzkoušet, jak se vámi řízené auto chová na limitu. U modelů se znáčkem AMG (v Brně bylo SLS AMG, třídy C a E AMG) je evidentní přetáčivá charakteristika.

Při lehkém vybočení zádě ale okamžitě zasahuje stabilizační systém (u SLS reagující nepříjemně razantně, u třídy C či E reagoval podstatně komfortněji), který bylo během jízd zakázané vypínat. Je to škoda, protože chuť všech zkoušených mercedesů k projetí zatáčky dveřmi napřed byla přítomna v každé zatáčce.

AMG Driving Academy - Brno

AMG Driving Academy - Brno.

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Bez helmy, nuda v Brně nebyla

Značné byly rozdíly v jezdeckém umění jednotlivých účastníků okruhového ježdění – za některými to bylo kvůli jejich pomalé jízdě utrpení, většinou se ale jezdilo v docela svižném tempu. Jak bývá na podobných akcích obvyklé, první vždy jel instruktor, následovaný dalšími pěti nebo šesti automobily. Příjemné bylo, že jsme nemuseli mít během okruhové jízdy na hlavě závodní helmu, která sebere nejenom místo nad hlavou, ale i periferní vidění.

AMG Driving Academy - Brno

AMG Driving Academy - Brno.

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Vzhledem k nízkým teplotám a jízdě „na čistou stopu“ nakonec vydržely na všech automobilech původní pneumatiky, z připraveného kamiónu se měnily pouze pro upravené „céčko“, se kterým vozil profesionální závodník zájemce o lehce adrenalinové svezení (s helmami na hlavě a připoutáním v pětibodových závodních pásech se sedělo kupodivu i na dvou zadních sedadlech).

AMG Driving Academy - Brno

AMG Driving Academy - Brno.

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Výukové kurzy po celém světě 

Mercedes nabízí velké množství jezdeckých kurzů po celém světě – nejenom v Evropě, ale třeba také v Japonsku, USA, Indii nebo ve Spojených arabských emirátech. Některé kurzy jsou tří- nebo čtyřdenní (pro začátečníky, pokročilé a pro adepty na závodní licenci), protože za hodinu či dvě se při jízdách na autodromu nenaučíte skoro nic. Velmi zajímavé jsou i zimní kurzy za polárním kruhem.

AMG Driving Academy - Brno - SLS z edice Final Edition bylo opravdu první z 350 vyrobených

AMG Driving Academy - Brno - SLS z edice Final Edition bylo opravdu první z 350 vyrobených.

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Počítat ale musíte s vyššími cenami, což pro majitele AMG modelů asi nebude nic překvapivého – třídenní kurz pro pokročilé stojí dle automobilu, se kterým budete jezdit, od 4190 do 6540 eur, v ceně máte i dva noclehy v luxusním hotelu. Za zimní pětidenní kurz ve Švédsku v Arjeplogu dáte kolem 4500 eur (cca 125 tisíc korun).