Skalní motorkáři pamatují silné proklamace výrobce, když v roce 2005 přišel s MT-01. Tehdy šlo o velký roadster s mohutným dvouválcem pro pořádné chlapy. Vyráběl se do roku 2012.  Pak Japonci přišli s projektem „Dark Side of Japan“ - (odvrácená/temná strana Japonska). V něm představili cenově dostupné modely MT-09 a MT-07. Teď řadu rozšiřují o MT-125.

Techniku novinka sdílí se svým kapotovaným sourozencem YZF-R125. Jednoválec je v tomto případě vyladěný na 15 koní (při 9 000 ot./min.) Největší točivý moment je 12,4 Nm (v 9 000 ot./min ). Jde samozřejmě o hranici pro šestnáctileté řidiče. Převodovka má šest stupňů.

Yamaha MT-125 (2014)

Yamaha MT-125 (2014)

FOTO: Yamaha

Cena kolem 100 tisíc korun

S YZF-R125 sdílí MT také deltaboxový rám vyrobený z oceli. Tvarem nádrže, osmihranným předním světlem i úzkou a vysokou stavbou stroje tato „malorážka“ odkazuje na modely MT-07 a MT-09. Oba zmiňované motocykly jsou prodejně velmi úspěšné, a to i díky svým cenovkám. Dá se tedy předpokládat, že ani MT-125 nebude drahá. Výbava přitom patří k tomu nejlepšímu, co můžete mít.

Stroj užívá přední vidlici typu USD (41 mm) i radiální brzdiče. Zadní kyvnou vidlici odlili v Yamaze z hliníku. Plnohodnotně vypadá i digitální přístrojovka, na které nechybí ukazatel zařazené rychlosti. S promyšlenou koncepcí designu řady MT souzní i ráfky kol.

Yamaha MT-125

Yamaha MT-125

FOTO: Yamaha

Lehká motorka (138 kg pohotovostní hmotnosti) vyráží na úzkých pneumatikách - vpředu rozměr 100/80-17, vzadu 130/70-17. V Evropě by se novinka měla objevit začátkem léta. Cenovku očekáváme těsně pod hranicí 100 000 korun.