Článek
Proti svému předchůdci je nová sonata o 35 mm delší a o 30 mm širší. Nyní tedy sonata měří 4 855 mm na délku, 1 865 mm na šířku a 1 475 mm na výšku, přičemž vzdálenost mezi předními a zadními koly činí 2805 mm. Zavazadelník nabídne 510 litrů dle evropské metodiky VDA, v případě přísnější SAE je to 462 litrů.
Hyundai se chlubí o 41 procent vyšší tuhostí karoserie. Nově je naladěný podvozek, tvořený klasickými vzpěrami McPherson vpředu a víceprvkovým zavěšením vzadu. V nabídce jsou i nové bi-xenonové světlomety s diodami pro denní svícení. Celkově je nový vzhled více dynamický, do věčných lovišť odešly i boční prolisy a podivně tvarovaný ponton karoserie. Na vzhled nové generace si ale udělejte názor sami.
Tři motory, dvě převodovky
Nabídka motorizací zahrnuje dvoulitrové CVVL (168 koní a 201 Nm), dále 2,4 GDi (193 a 247 Nm) a konečně 2.0 LPi (151 koní a 194 Nm). Všechny motory svůj výkon posílají výhradně na přední kola, verzi 4x4 korejská automobilka nepotvrdila. Zákazníci mohou vybírat ze šestistupňového manuálu nebo samočinné převodovky, která má stejný počet rychlostních stupňů.
V New Yorku se nový sedan od Hyundaie ukáže příští měsíc, Američané se případné koupě dočkají ještě letos. Kdy nová sonata (v Evropě prodávaná pod označením i40) dorazí na Starý kontinent, zatím není zřejmé.