Článek
Právě odcházející viano nenabízelo proti transporteru od koncernu Volkswagen tak dobré jízdní vlastnosti nebo komfortní výbavu. To by se mohlo změnit s novou třídou V, která nahrazuje nejenom viano a vito, ale i třídu R. „Véčko“, vyráběné v nově vybudovaném závodě ve Španělsku, sice vychází z dodávky, stuttgartský výrobce se ale hodně snažil, aby si cestující nestěžovali na malý komfort.
Interiér, ve kterém poznáte mnoho ovladačů a dalších prvků výbavy z nejluxusnější třídy S, dostanete buď v šestimístném provedení se čtyřmi samostatnými koženými křesly, nebo jako osmimístnou verzi se třemi řadami sedaček. V případě potřeby lze sedačky vyjmout, a udělat tak z popisovaného auta nefalšovanou dodávku.
V nabídce budou dvě délky rozvoru náprav (3200 mm a 3430 mm), a dokonce tři délky karoserie – 4895 mm až 5370 mm. Boční i zadní dveře jsou otevírány elektronicky, u pátých dveří je možné vyklopit pouze okno.
Pohled do interiéru ukazuje pečlivé zpracování i výběr materiálů. Zajímavostí je kamera, která je schopna nabídnout pohled kolem celého automobilu. Nový je i multimediální systém s barevnou obrazovkou – blíže si jej můžete prohlédnout na přiloženém videu.
Zatím jen čtyřválcová CDI
V nabídce motorizací je de facto jediný motor – čtyřválcový turbodiesel CDI o objemu 2,1 litru, naladěný na tři různé výkony. Základem je verze o výkonu 100 kW (136k) a 330 Nm. Verze 220 CDI dostala 120 kW a 380 Nm a konečně prozatím vrcholná verze má 140 kW a 440 Nm točivého momentu.
Dostupné převodovky zastupují buď šestistupňová manuální převodovka, nebo sedmistupňový automat. Mercedes neuvedl, zda je poháněna zadní náprava (jako u vita/viana), v budoucnu patrně nabídku rozšíří pohon všech čtyř kol 4Matic.
České ceny zatím oznámeny nebyly, v sousedním Německu dáte za V 200 CDI v přepočtu 1,1 miliónu korun. Světovou premiéru bude mít nové „véčko“ v březnu v Ženevě, jeho prodej bude zahájen hned poté.