Článek
Projekt za 7,76 miliardy jüanů (25,6 miliardy Kč) by měl vyrábět 150 000 vozů ročně, upřesnil Dongfeng podle agentury AFP. Každý z partnerů v něm bude mít 50 procent.
Renault je jednou z mála velkých automobilek, která dosud nerozšířila svou výrobu do Číny, kde prodej vozů vykazuje trvalý růst. Loni zde celkový prodej aut vzrostl o 7,1 procenta na 15,5 miliónu vozů, zatímco Evropa se potýkala s důsledky úvěrové krize, podotkla AP.
Příchod výrobce osobních vozů Clio nebo Mégane do Číny podle ní zvýší již tak tvrdou konkurenci na trhu, kde se kromě světových automobilek vyskytují i ambiciózní místní značky.
V Číně už působí francouzský konkurent Renaultu, automobilka PSA Peugeot Citroën. I ona má společný podnik s Dongfeng, která je druhým největším čínským výrobcem automobilů. Kromě toho je Dongfeng ve společných podnicích s japonskými výrobci Nissan Motor Company a Honda Motor Company.