Na úvod to nejdůležitější: Panamera Turbo S dostala proti předchůdci o 20 koní více (570 k) a třebaže je točivý moment stejný (750 Nm, při krátkodobém zvýšení plnicího tlaku – overboostu – až 800 Nm), je dostupnější v širším spektru otáček (2250 až 5000).

Proti verzi Turbo jde o nárůst o 50 koní a stejný nárůst je rovněž v případě točivého momentu. Omlazené Turbo S má dvě upravená turbodmychadla, která mají větší pracovní tlak (140 bar, +20 bar) a rozměrnější je i velikost samotných dmychadel.

Porsche Panamera Turbo S (2013)

Porsche Panamera Turbo S (2013)

FOTO: Porsche

Točivý moment osmiválcového motoru se přenáší na všechna čtyři kola prostřednictvím dvouspojkové převodovky Porsche Doppelkupplung (PDK) s přepracovaným softwarem.

Zrychlení na stovku je otázkou 3,8 sekundy, ručka rychloměru se vyšplhá až k hodnotě 310 km/h. To vše při normovaně naměřené kombinované spotřebě 10,2 l na 100 km.

Keramické brzdy a 20” kola ve standardu

Standardem jsou keramické brzdy, adaptivní vzduchové odpružení i systémy Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) a Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus).

Co umí? Prvně jmenovaný (PDCC) omezuje změnou tuhosti stabilizátorů naklánění karoserie, druhý systém pak pro co nejlepší trakci rozděluje točivý moment mezi jednotlivá kola zadní nápravy.

Porsche Panamera

Porsche Panamera – před omlazením

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Mimochodem, kola jsou pro Turbo S standardně dvacetipalcová. Omlazení se dotklo jinak tvarovaného předního nárazníku a upravených diod pro denní svícení.

Panamera Turbo S je poprvé k dispozici ve verzi Executive, která je delší o 15 centimetrů, a většinu z nich (12 cm) přidává pro nohy cestujících vzadu.

Porsche Panamera Turbo S (2013)

Porsche Panamera Turbo S (2013)

FOTO: Porsche

Ceny začínají na částce 180 027 eur (4,5 mil. korun), za prodlouženou verzi si připlatíte 17 014 eur (cca 435 000 korun).