Svou poslední novinkou chce zřejmě japonský výrobce vzdát hold modelu Harley-Davidson Sportster 883. XV950 se totiž od legendy liší jen několika detaily – například opačným umístěním řemene, o něco nižším sedlem, uložením motoru (napevno), jen jedním výfukem nebo digitálním tachometrem.

Yamaha už tento model – pod názvem Bolt - představila na jaře ve Spojených státech. Oficiální materiály se odvolávají se motocyklovou kategorii „Sport Heritage“ a na populární garážové úpravy 70. a 80. let.

Vzduchem chlazený čtyřventilový dvouválec s rozvodem OHC nabídne 52 koní a 80 Nm. To je víc, než najdete ve Sportsteru, který je navíc proti XV950 o zhruba 10 kilo těžší. Výrobce čeká, že jeho novinka bude jezdit hlavně po městě, proto ke spojce přidal gumový tlumič, který pomůže plynulosti při rozjezdu.

Harley-Davidson Sportster 883

Harley-Davidson Sportster 883

FOTO: H-D

Yamaha XV950 (2013)

Yamaha XV950 (2013)

FOTO: Yamaha

Gumou se naopak šetřilo při uložení motoru o objemu 942 ccm. Je totiž překvapivě uchycený napevno - jako nosný prvek rámu.

Tolik zmiňovaný inspirátor Yamahy XV950, H-D Sportster 883 už přitom z výrobní linky vyjíždí výhradně s motorem uloženým v pryžových blocích. Uložením používaným u H-D od roku 2004 se podařilo výrazně potlačit přenášení vibrací.

V prodeji dvě verze

Pro přenos síly na zadní kolo používá Yamaha bezúdržbový řemen s kevlarovým kordem. Proti H-D je na opačné straně stroje. Převodovka má pět stupňů. Výfukový systém je na rozdíl od Sportsteru 883 svedený jen do jedné koncovky tlumiče. Podle návštěvníků internetových diskuzí se k motorce tento styl nehodí. Podobně jako digitální tachometr.

Yamaha XV950 (2013)

Yamaha XV950 (2013)

FOTO: Yamaha

Novinka od tří ladiček bude dispozici ve dvou verzích – dražší R nabídne lepší výbavu, včetně odpružení, sportovních linek na nádrži a kvalitnějšího sedla.

Díky charakteru motoru se dá čekat, že XV950 nabídne o něco sportovnější zážitky než Sportster 883. Česká cena zatím není známá.