Vývoj Fiesty ST probíhal v režii oddělení Ford Team RS, které je evropskou odnoží skupiny Global Performance Vehicle. Fiestu ST žene vpřed přeplňovaný zážehový motor 1.6 EcoBoost o výkonu 182 koní (134 kW). Točivý moment má hodnotu 240 Nm, při jakých otáčkách ale výrobce zatím neuvádí.

Nejmenší ST od Fordu dokáže akcelerovat z klidu na 100 km/h za 6,9 vteřin a rozjet se na 220 km/h. Kombinovaná, laboratorně naměřená spotřeba má hodnotu 5,9 l/100 km.

Konkurenční Fabia RS nabídne výkon 180 koní, 0-100 km/h zvládne za 7,3 s a jede nepatrně rychleji - 224 km/h. Má však vyšší normovanou spotřebu paliva - 6,2 l/100 km v kombinovaném režimu.

Ford Fiesta ST (2012)

Ford Fiesta ST (2012)

FOTO: Ford

Oproti standardní fiestě má verze ST nové tlumiče i pružiny, jinak naladěné je i řízení, nechybí ani systém pro přesměrovávání točivého momentu (Torque Vectoring Control, TVC) a třístupňový elektronický stabilizační program (Electronic Stability Control, ESC). Podvozek je ve srovnání s běžnou fiestou snížen o 15 mm.

Ford Fiesta ST (2012)

Ford Fiesta ST (2012)

FOTO: Ford

Fiesta ST má proti běžným verzím jinou mřížku chladiče, sportovněji tvarovaný zadní nárazník a difuzor. Standardem jsou sedadla Recaro.

V Česku se nová Fiesta ST začne prodávat na přelomu března a dubna. Prodejní cenu zatím importér neoznámil.

Ford Fiesta ST: Recara jsou součástí standardní výbavy

Ford Fiesta ST: Recara jsou součástí standardní výbavy.

FOTO: Ford