Nový golf lze s pohonem všech kol 4Motion zatím pořídit výhradně pro dieselové verze, konkrétně pro naftovou šestnáctistovku (77 kW / 105 k) a dvoulitr (110 kW / 150 k). Příplatek oproti modelu s pohonem pouze předních kol je v případě slabšího motoru šedesát tisíc korun, dvoulitrová „čtyřkolka“ je dražší o 66 tisíc korun, navíc si ji musíte koupit výhradně v nejvyšší verzi Highline. V budoucnu se pravděpodobně nabídka pohonu 4x4 rozšíří i na silnější benzínové motory.

Kromě vyšší pořizovací ceny mají verze 4Motion i nadměrnější spotřebu – v případě šestnáctistovky je rozdíl 0,7 litru (3,8 vs. 4,5 l/100 km). Výrazná je odlišnost i v případě motoru 2.0 TDI – 0,6 litru nafty na sto ujetých kilometrů (4,1 vs. 4,7).

VW Golf sedmé generace s pohonem 4x4

VW Golf sedmé generace s pohonem 4x4

FOTO: VW

Verze 4x4 mají standardně poháněná přední kola, v případě jejich prokluzu se bleskurychle připojí kola zadní nápravy. To vše díky elektronicky řízené mezinápravové spojce Haldex, nyní již páté generace.

Co se změnilo proto minulé generaci? Nové je šestipístové radiální čerpadlo přímo poháněné výkonným elektromotorem. To v praxi snižuje spotřebu, systém je navíc celkově lehčí. Jak jsme si ověřili v případě Volva V60 (které už používá Haldex V), rychlostí připojení i uživatelským komfortem není velký rozdíl proti Haldexu čtvrté generace.