CLA je menším sourozencem elegantního kupé CLS, které ve své první generaci založilo segment moderních čtyřdveřových automobilů se siluetou podobnou kupé. Za zmínku bezpochyby stojí velmi nízký koeficient odporu vzduchu (cx=0,23).

Nové CLA, patřící do střední třídy, je s délkou 4630 mm, šířkou 1777 mm a výškou 1437 mm větší než třída C. Na rozdíl od ní má ale standardně poháněná přední kola, na přání bude kromě sníženého (o 20 mm) sportovního podvozku k dispozici i pohon všech čtyř kol.

Mercedes-Benz CLA (2013)

Mercedes-Benz CLA (2013)

FOTO: Mercedes-Benz

Když už o něm hovoříme, CLA je novým modelem Mercedesu s inovovaným pohonem všech kol 4Matic. Nová verze je proti původní lehčí a dovede plně variabilní rozdělení točivého momentu s preferencí předních kol při otevřené elektrohydraulicky řízené lamelové spojce. Spojovací hřídel je nově začleněna do automatické dvouspojkové převodovky 7G-DCT, zadní diferenciál má integrovanou lamelovou spojku.

Mercedes-Benz CLA (2013)

Mercedes-Benz CLA (2013)

FOTO: Mercedes-Benz

V nabídce bude pětice motorů a dva typy převodovek (sedmistupňový automat a šestistupňová přímo řazená převodovka). Všechny motory jsou čtyřválcové a to včetně již ohlášené sportovní verze AMG. Základem je šestnáctistovka vyvinutá společně s Renaultem. Ta dává výkon 90 kW (122 k) a 200 Nm točivého momentu. V nabídce je i silnější verze téhož motoru s výkonem 115 kW (156 k) a 250 Nm. Benzínové motory doplňuje dvoulitr s výkonem 155 kW (210 k) a 350 Nm.

Mercedes-Benz CLA (2013)

Mercedes-Benz CLA (2013)

FOTO: Mercedes-Benz

Dieselové agregáty zahrnuje jediný – 220 CDI – 125 kW (170 k) a 350 Nm. Vrcholem je verze AMG s výkonem 335 koní a 400 Nm, přenášených na všechna čtyři kola.

CLA už zná i německé ceny. Základní verze se zde bude prodávat od 28 976 eur, tj. cca 725 tisíc korun. Kdy dorazí nový model do Česka, zatím nebylo oznámeno.