Audi RS 7 Sportback se poprvé předvedlo na právě probíhajícím autosalonu NAIAS 2013 (North American International Auto Show) v Detroitu. Pětidveřové „kupé“ je poháněno motorem 4.0 TFSI s výkonem 412 kW (560 koní). Zrychlení z nuly na 100 km/h je otázkou 3,9 sekundy. Nejvyšší rychlost je po deaktivaci omezovače 305 km/h.

Čtyřlitrový osmiválec je přeplňován dvěma turbodmychadly. Mezi 1750 a 5500 otáčkami je k dispozici 700 Nm točivého momentu. Motor má systém vypínání válců COD (Cylinder On Demand). Díky tomu se z něj při nízkém zatížení stává čtyřválec, protože řídící jednotka deaktivuje válce 2, 3, 5 a 8 uzavřením příslušných ventilů.

„Povinný“ je v tomto modelu i v systém Start/Stop. Použití obou těchto technologií je ve sportovně laděných autech kontroverzní, také díky nim se ale Audi může chlubit laboratorně naměřenou (avšak v praxi patrně nereálnou) spotřebou paliva 9,8 l/100 km.

Audi RS 7 Sportback (2013)

Audi RS 7 Sportback (2013)

FOTO: Audi

Audi RS 7 Sportback (2013)

Audi RS 7 Sportback (2013)

FOTO: Audi

Sériově se pro RS 7 Avant dodává pohon všech kol quattro. Objednat lze také zadní diferenciál s omezenou svorností. Elektronický stabilizační systém je podle Audi plně vypínatelný. Není bez zajímavosti, že standardem pro tento model jsou dvacetipalcová kovaná kola. Přední kotouče mají průměr 390 milimetrů, připlácet se dá i za brzdy z keramického materiálu vyztuženého uhlíkovými vlákny.

V nabídce je deset barev karoserie. Cena ani přesné datum zahájení prodeje zatím ingolstadtská automobilka neuvedla.

Audi RS 7 Sportback (2013)

Audi RS 7 Sportback (2013)

FOTO: Audi