Článek
Kia nyní předpokládá, že její prodej v Brazílii v letošním roce klesne na zhruba 50 000 vozů z loňských 77 000 vozů. Automobilka přitom původně počítala s nárůstem prodeje na 100 000 vozů. Za poklesem prodeje podle ní stojí nárůst daně na automobily vyrobené v zahraničí o 30 procentních bodů. "Lidé se ptají, proč je auto tak levné ve Spojených státech a tak drahé v Brazílii," upozornil Gandini.
Zvýšení daně má za úkol ochránit brazilský automobilový průmysl. Brazílie je největší ekonomikou v Latinské Americe a čtvrtým největším automobilovým trhem na světě. Představuje významné odbytiště pro řadu předních automobilek, například pro italskou společnost Fiat či německou firmu Volkswagen.
Guvernér brazilského státu Santa Catarina Raimundo Colombo o víkendu uvedl, že německá automobilka BMW vybuduje v jižní Brazílii montážní závod a bude do něj investovat kolem 500 miliónů dolarů (9,5 miliardy korun).
Kia je dceřinou společností největší jihokorejské automobilky Hyundai Motor. Společně tvoří pátou největší automobilovou skupinu na světě.