Kdo čekal výrazně jiný vzhled, nedočkal se. V pořadí sedmá generace golfu vypadá pořád velmi podobně jako „šestka“ či „pětka“. Tvary jsou nyní ostřeji řezané, jinak nepřinášejí z pohledu designu nic moc zajímavého. Ale o vzhled u golfu až tolik nejde, konzervativně pojaté auto nikdy nebylo určeno ke sbírání trofejí za vnější design, důležité jsou jízdní vlastnosti a praktičnost, kterou golf nabízel – a jak vidno bude nabízet i nadále.

Sedmý golf narostl ve všech směrech kromě výšky; nyní je o 28 mm nižší (1542 mm), což samo o sobě zlepšilo aerodynamiku a snížilo spotřebu paliva (otázkou je, zda neutrpěl prostor pro hlavy cestujících, ale troufáme si tipnout, že bude stejný).

VW Golf VII (2012)

VW Golf VII (2012)

FOTO: VW

VW Golf, sedmá generace (2012)

VW Golf, sedmá generace: z interiéru zmizela klasická parkovací brzda, nahradilo ji tlačítko. Přijde o klasickou páku i třetí octavia, postavená na stejném základu jako golf?

FOTO: VW

Podstatné a chvályhodné je, že nový golf, postavený na nové platformě MQB (bude na ní „jezdit“ i nová octavia), je až o sto (!) kilogramů lehčí, což se podepíše na jízdních vlastnostech i spotřebě.

V řeči čísel nový golf narostl do délky o 56 mm (4255 mm), je o 13 mm širší (1977 mm) a má o 59 mm delší rozvor náprav (2637 mm). Zavazadlový prostor nabídne nyní o 30 litrů více, tj. 380 litrů. Podvozek je založen na klasických vzpěrách McPherson, vzadu je víceprvkové zavěšení.

Další potvrzené verze 7. generace golfu
4Motion (4x4): konec 2012
GTD, GTI, Variant (kombi): polovina 2013
Golf R: konec 2013
e-Golf (elektrický): konec 2013
Golf+: 1. polovina roku 2014
Plug-in Hybrid: 2014

Novinkou je dotykový displej (v sériové výbavě všech modelů) a přepracované informační a zábavní systémy. Technickou zajímavostí je displej, který reaguje na pohyby ruky snímané senzorem (ovládání pohybem připomíná chytré telefony typu iPhone). Ten ale nebude v základu, zákazníci za něj budou připlácet.

Z tohoto pohledu je evidentní, že Volkswagen chce u golfu zachovat víceméně stejné tvary. Vlevo minulá, vpravo sedmá generace.

Z tohoto pohledu je evidentní, že Volkswagen chce u golfu zachovat víceméně stejné tvary. Vlevo minulá, vpravo sedmá generace.

FOTO: Novinky

VW Golf VII (2012)

VW Golf VII (2012)

FOTO: VW

Zatím čtyři motory, bude i GTI

Základem nynější nabídky motorizací je agregát 1.2 TSI 63 kW (85 k) s průměrnou spotřebou 4,9 l/100 km. Silnější čtrnáctistovka nabídne vypínání válců, výkon 140 koní (103 kW) a spotřebu o 0,1 l paliva nižší než 1.2 TSI.

Vznětové motory zahrnují dva agregáty: 1.6 TDI - 77 kW (105 k) s nejnižší spotřebou 3,8 l/100 km. Silnější dvoulitr nabídne výkon 150 k (110 kW) a spotřebu paliva 4,1 l. Standardem pro všechny motorizace je v případě konvenčních motorů kontroverzní systém start/stop.

VW Golf: všech sedm generací pohromadě.

VW Golf: všech sedm generací pohromadě.

FOTO: VW

V budoucnu nabídku pro golf doplní verze s pohonem všech čtyř kol, sportovní verze GTI a praktičtější kombi. To ale ještě několik měsíců potrvá, důležité je vědět, že na přelomu října a listopadu se nový golf začne prodávat v Česku. Ceník zatím importér nezveřejnil, podle informací Novinek bude cena začínat pod hranicí 350 tisíc korun.

První Volkswagen GOlf (1974): 38 let, 29,13 miliónu prodaných exemplářů.

První Volkswagen Golf (1974): 38 let, 29,13 miliónu prodaných exemplářů.

FOTO: VW

VW Golf, sedmá generace (2012)

VW Golf, sedmá generace (2012)

FOTO: VW